92 188 läst · 1 138 svar
92k läst
1,1k svar
Vad dricker du idag?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 351 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 351 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 351 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 351 inlägg
Bacon alternativt sidfläsk, och inte snåla med sylten. Men ingen j**la vitkål till, det fick jag nog av i skolanFredrikR skrev:
Min bättre hälft tycker jordgubbssylt funkar till blodpudding. Det finner jag intressant, men inte så gott.
Barnen är mer för jordgubbs än lingonsylt.Maria T skrev:
Till detta kommer det drickas mjölk.
Hade en jobbarkompis som hade hallon- eller jordgubbssylt till potatisbullar och bacon. Själv skulle jag inte ens komma på tanken att prova jag vill ha lingon till. Särskilt till blodpudding.Maria T skrev:
Och eftersom det är en dryckestråd säger jag mjölk eller vatten att skölja ner blodpuddingen med.
Redigerat:
@Åsa Lund @FredrikR
Starksprit i bag in box går inte att köpa. Den på bilden finns i ett exemplar. Framtagen till en 50-års jubilar. Det är mer än tio år sedan så brottet är preskriberat.
Laphroaig lär vara sjukligt försiktiga med sitt varumärke. Jubilaren hade finsmakarvänner som vid tillfället för firandet presiderade som domare vid den tidens öl och whisky festivaler. De sade att detta får inte komma ut innan de genast sprang till köket på restaurangen för att visa upp kartongen för sommellieren.
Den var kul att göra. Den står i ett vitrinskåp som centrum för mottagarens samling av signatur-whisky även fast den är tom sedan länge.
Mvh Findus
Starksprit i bag in box går inte att köpa. Den på bilden finns i ett exemplar. Framtagen till en 50-års jubilar. Det är mer än tio år sedan så brottet är preskriberat.
Laphroaig lär vara sjukligt försiktiga med sitt varumärke. Jubilaren hade finsmakarvänner som vid tillfället för firandet presiderade som domare vid den tidens öl och whisky festivaler. De sade att detta får inte komma ut innan de genast sprang till köket på restaurangen för att visa upp kartongen för sommellieren.
Den var kul att göra. Den står i ett vitrinskåp som centrum för mottagarens samling av signatur-whisky även fast den är tom sedan länge.
Mvh Findus
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 351 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 351 inlägg