95 633 läst · 1 158 svar
96k läst
1,2k svar
Vad dricker du idag?
Mackmyra Brukswhisky.
Provade finbubbel igår, mumsigt!
Min favorit var nummer 1, följt av 4 och 2.
3 luktade kompost och smakade rätt mycket jäst. Fast det var tydligen bevis på att det var fint
Ska du själv ordna provning av champagne hemma så ta dem i annan ordning än vi hade.
1 4 2 3 tror jag är bättre, nummer 3 är mycket pang för pengarna...
Min favorit var nummer 1, följt av 4 och 2.
3 luktade kompost och smakade rätt mycket jäst. Fast det var tydligen bevis på att det var fint
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska du själv ordna provning av champagne hemma så ta dem i annan ordning än vi hade.
1 4 2 3 tror jag är bättre, nummer 3 är mycket pang för pengarna...
D dilemma skrev:
Är ingen fan av IPA, tyckte hypen för 15 år sedan var mer ett socialt " show off" utan botten i smaken.D dilemma skrev:
Men jag tycker den alkoholfria Brooklyn IPA som går att köpa på ICA är helt okej kanske den bästa alkoholfria ölen som finns?!?!?!?
Jag sprang på IPA första gången början av 90-talet då kemist-svågern bryggde egen från grunden och när väl hypen kom älskade jag det.
Men - blev för mycket o mer en tävling i vem som humlade mest.
Fördrar belgare o ”rena” lager o Ales idag - men visst slinker d ner en o annan IPA fortfarande
& ja, den är helt klart en av de bästa alkoholfria alternativen
Fördrar belgare o ”rena” lager o Ales idag - men visst slinker d ner en o annan IPA fortfarande
Det var det jag menade med social " showoff" ett tag handlade det mer om att visa att man druckit flest olika IPA än att det verkligen var gott, så jag började prova veteöl, stout och de klassiska brittiska Ales som fanns i sortimentet. Men oftast föredrog jag ändå ljus lager som bryggts av tjeckerna!!!. Belgarna har intressanta experiment men det kan bli ite väl extremt med hejvilda blandningar man absolut inte vill veta hur de kom på( ignorance is a bliss...)D dilemma skrev:Jag sprang på IPA första gången början av 90-talet då kemist-svågern bryggde egen från grunden och när väl hypen kom älskade jag det.