224 621 läst · 2 404 svar
225k läst
2,4k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Tänk att fingerborgsblomman dyker upp här och där, men att den absolut inte vill växa där jag vill. Här en planta på uteplatsen, där jag egentligen hade tagit bort all växtlighet.
Irisen växer vidare och det är dags för mig att fundera på att hitta fler platser i trädgården för dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Irisen växer vidare och det är dags för mig att fundera på att hitta fler platser i trädgården för dem.
Logga in
Skapa konto
Honungsros och Schersmin blommar rejält nu, det är ungefär 10 dagar senare än förra året. Beror nog på att maj var ovanligt kall i år.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ny för i år , rosen `Rhapsody in Blue´ , jag är egentligen ingen rosmänniska och har inte planterat en enda ros under de senaste 15 åren men så såg jag denna ros ifjol och lyckades få tag på den i vår. Lite löss har den som synes, jag brukar sällan ha varken löss eller annat mindre önskvärt i trädgården men i år tycks det vara en gynnsam säsong för småkrypen.
Logga in
Skapa konto
En senblommande Clematis ’Rouge Cardinal’. Den klättrar i en kaprifol.
Vitblommig kryddbuske - xSinocalycalycanthus ’Venus’. Den är klart vit med vinröd mitt. Bakgrunden till denna hybrid är ännu mer komplex än den till ’Hartlage Wine’. Det ovanliga är nog inte att man lyckas korsa arter som inte tillhör samma familj, utan att de blir både livskraftiga och vackra.
Logga in
Skapa konto
Vitblommig kryddbuske - xSinocalycalycanthus ’Venus’. Den är klart vit med vinröd mitt. Bakgrunden till denna hybrid är ännu mer komplex än den till ’Hartlage Wine’. Det ovanliga är nog inte att man lyckas korsa arter som inte tillhör samma familj, utan att de blir både livskraftiga och vackra.
Logga in
Skapa konto