4774
W WFD skrev:
Jag själv förstår mig inte på de som anser att all potatissorter smakar samma sak.
Det gör de verkligen inte.

Förutom under en tid här i Stockholms området (innan vi flyttade till obygden) så smakade faktiskt all potatis likadant oavsett vart jag handlade och det var den vidrigaste potatis som jag någonsin inmundigat. Supersöt och helt utan den fräscha jordiga smaken som bas.
 
  • Gilla
WFD
  • Laddar…
I dag lagade & åt jag Risoni för första gången i mitt liv (var som jag tänkte mig i smak/konsistens) serverades med ugnslagad kycklingfilé, wokgrönsaker samt café de Paris👍
Tallrik med risoni, ugnslagad kycklingfilé, wokgrönsaker och café de Paris-sås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
K
W WFD skrev:
Finns sbsolut många sätt. Men att göra potatismos med exempelvis Ratte, det är på en helt annan nivå.
4774 4774 skrev:
Det gör de verkligen inte.

Förutom under en tid här i Stockholms området (innan vi flyttade till obygden) så smakade faktiskt all potatis likadant oavsett vart jag handlade och det var den vidrigaste potatis som jag någonsin inmundigat. Supersöt och helt utan den fräscha jordiga smaken som bas.
Jag hör vad ni säger om olika smaker på potatis, det fanns en tid när jag också kände det. Men tyvärr så stal covid mitt smak- och luktsinne för ngra år sen. Så nuförtiden äter och dricker jag på minnen.. En sak som jag saknar väldigt mycket är doften av nybryggt kaffe..😢
 
  • Gilla
WFD
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hur många rätter serverades? Älskar avsmakningsmenyer tillika 12 rätters menyer .
Hmm, oj det var många tog inte bilder på alla. Vissa var ju väldigt små dock som en snack.


Kan verkligen rekommendera stället. En av de bästa om inte det bästa stället i Taormina
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hmm, oj det var många tog inte bilder på alla. Vissa var ju väldigt små dock som en snack.


Kan verkligen rekommendera stället. En av de bästa om inte det bästa stället i Taormina
Har du något bra tips i Parma?
 
Fortsätter frysrensning och husmantemat..

RAGGMUNK & STEKT FLÄSK
(lite väl knaperstekt, höll det varmt på ett galler i ugnen.. tydligen snäppet för varmt och/eller för länge..)

Tallrik med raggmunk, stekt fläsk och lingonsylt toppad med morotsstrimlor. Fläsket är extra knaperstekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med raggmunk, stekt fläsk, lingonsylt och morotsstrimlor. Fläsket är mörkt och krispigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men gott var det ändå!

Serverades med lingonsylt & strimlad morot 👍
 
Redigerat:
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Havregrynsgröt till middag efter kebab till lunch.

Efter gröten öppnades en förpackning:
Förpackning med Delicato Lussekulleboll, 6 st saffransbollar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Helt ok, hade växt med kaffe till var mitt omdöme.
Tonåringarna tyckte ok och jag tror frun hade lite högre förväntningar.
 
  • Wow
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
R
Va f*n e det för gula snorbollar😮
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Nattamat är det inte, bara väldigt seg och sen med dagens lunch. Drog till med en paj igen, denna gång med lök, paprika, vitlök, chilipeppar och brysselkål. Lite hemmagjord coleslaw till det.
 
  • Paj med lök, paprika, vitlök, chilipeppar och brysselkål serverad med coleslaw på en vit tallrik. Glas med dryck på träbord i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Har du något bra tips i Parma?
Sorry inte varit där sedan jag var barn. Milano är närmaste jag kommer och det var många år sedan nu.

Jag var där på konf. Vi var på en nattklubb och en homosexuell modell raggade lite på mig. Jag var konsult på ett svenskt internationellt klädföretag vid denna tidpunkt och när jag berättade att jag var designer på detta bolag så kom han lite i byxan. Jag tyckte det var onödigt berätta att det var designer av mjukvara 😂
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sorry inte varit där sedan jag var barn. Milano är närmaste jag kommer och det var många år sedan nu.

Jag var där på konf. Vi var på en nattklubb och en homosexuell modell raggade lite på mig. Jag var konsult på ett svenskt internationellt klädföretag vid denna tidpunkt och när jag berättade att jag var designer på detta bolag så kom han lite i byxan. Jag tyckte det var onödigt berätta att det var designer av mjukvara 😂
😂 Tackar för skrattet 😄.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sorry inte varit där sedan jag var barn. Milano är närmaste jag kommer och det var många år sedan nu.

Jag var där på konf. Vi var på en nattklubb och en homosexuell modell raggade lite på mig. Jag var konsult på ett svenskt internationellt klädföretag vid denna tidpunkt och när jag berättade att jag var designer på detta bolag så kom han lite i byxan. Jag tyckte det var onödigt berätta att det var designer av mjukvara 😂
Ja, var han homosexuell så var han nog mer intresserad av din hårdvara…
 
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.