989 118 läst · 13 412 svar
989k läst
13,4k svar
Vad blir det för mat?
Rotade lite i källar frysen, å sedär låg flera påsar gula kantareller bakom en låda blåbär 😃
En timme senare tog man ut goda toast ur ugnen, spetsade med lite Västerbotten ost.
Till det lite San Miguel frugan släpade hem från Malaga häromveckan.
Kan tilläggas att jag även hittade en påse broccoli daterad 04-2017 😮, den fick maskarna i komposten
En timme senare tog man ut goda toast ur ugnen, spetsade med lite Västerbotten ost.
Till det lite San Miguel frugan släpade hem från Malaga häromveckan.
Kan tilläggas att jag även hittade en påse broccoli daterad 04-2017 😮, den fick maskarna i komposten
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ännu en tinad fryspåse.. (måste rensa i nån frys.. så jag kan. packa över vissa grejer.. o frosta av den andra!) så nu är jag ute (två frysboxar i garaget) och "shoppar" i frysen var och varannan dag.. frukter.. krämer.. skumma påsar med kött......
LÖVBIFF visade det sig komma ur påsen - när den tinat och jag kunde veckla ut köttbitarna hehe
Serverades med ugnsstekta potatishalvor, sallad och lite go'sås 😍
LÖVBIFF visade det sig komma ur påsen - när den tinat och jag kunde veckla ut köttbitarna hehe
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Serverades med ugnsstekta potatishalvor, sallad och lite go'sås 😍
Maten översteg Förväntningarna😀Roga1337 skrev:
En liten smolk, var att de tyvärr dränkte Löjrommen och Pilgrimsmusslan i ärt&champagne soppan…allt annat var perffa.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är ju från södraste delen av vårt land.Snigla skrev:DAGENS LUNCH (måste annonseras högt).. åts ute i solskenet med sällskap...
För första gången på mer än 10 år.. så serverades det PARISARE här i hushållet! Med ketchup, senap, bostongurka, rostad lök och bröd.. (ja, jag fick ändbiten..)
[bild]
Innan jag träffade maken hade jag ingen aning om vad det egentligen var.. (mer än att jag hört det i andra sammanhang.. om annat). Men norrlänningar e ju lite speciella och maken var uppväxt med det hehe ❤️
Korv med bröd alltså.. (för en upplänning utan hyfs.. )
Enligt mig så är Parisare färs på en brödskiva som steks i smör.
Toppas med ett stekt ägg.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 056 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 769 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 056 inlägg
Har för mig jag ätit det i östeuropa, små järpar? Har då för mig det var gott, med någon liten öl också?🙂