Då kom den inte från Heaven 23 i alla fall :)
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Fish & chips. Testade en röra av créme fraîches, majonnäs, kapris, dijonsenap och en pressad vitlöksklyfta. Mkt gott. Däremot var inte rödvinsvinäger till pommes riktigt min grej.
 
  • Tallrik med fish and chips, créme fraîche-röra, och gröna ärtor, serveras med ett glas öl i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
fusion och 5 till
  • Laddar…
Maria T
K Kjell_G skrev:
Fish & chips. Testade en röra av créme fraîches, majonnäs, kapris, dijonsenap och en pressad vitlöksklyfta. Mkt gott. Däremot var inte rödvinsvinäger till pommes riktigt min grej.
Är inget stort fan av vinäger over huvud taget, men det ska väl vara vitvinsvinäger och salt på pommes enligt britterna?
Helt okej att säga att jag har fel, jag äter det aldrig om jag inte är i London, Manchester eller Brighton.
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
Uppstekta rester av gårdagens Palt, ser inte så piffigt ut men nog så Gott👍
Smaksatte en med hot Tacosås å den blev inte dum den.
[bild]
Världens bästa mat om jag måste äta något resten av livet 🥰🥰🥰
 
  • Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
Behöver man säga mer..

[bild]


[bild]

RÄCKMACKA 😍
Nä.

Inga kommentar.

(Jo förresten, ser otroligt god ut).
Längtar efter våra årliga bilutflykter med räksmörgåsar i sikte. Några har väl varit sisådär men har ännu aldrig känt mig riktigt besviken.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Då kom den inte från Heaven 23 i alla fall :)
Inte i jämförelse heller , sen finns en räkmacka i Värmland värmskog , satans så stora , lätt 1 kg räckor på den
 
  • Gilla
  • Wow
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Är inget stort fan av vinäger over huvud taget, men det ska väl vara vitvinsvinäger och salt på pommes enligt britterna?
Helt okej att säga att jag har fel, jag äter det aldrig om jag inte är i London, Manchester eller Brighton.
Ingen expert på detta heller men såg nåt recept av Per Morberg där det var rödvinsvinäger i en liten skål. Tänkte att det var för pommes och ville testa.
 
Maria T
R Rickard.lj skrev:
Inte i jämförelse heller , sen finns en räkmacka i Värmland värmskog , satans så stora , lätt 1 kg räckor på den
Namn på stället, adress eller koordinater tack!
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
K Kjell_G skrev:
Ingen expert på detta heller men såg nåt recept av Per Morberg där det var rödvinsvinäger i en liten skål. Tänkte att det var för pommes och ville testa.
Aj, låter som att han fattat fel. I Storbritannien så kommer pommes (chipsen) in med vinäger och salt som sprinklats över, att dippa/doppa i rödvinsvinäger känns väldigt udda.
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Aj, låter som att han fattat fel. I Storbritannien så kommer pommes (chipsen) in med vinäger och salt som sprinklats över, att dippa/doppa i rödvinsvinäger känns väldigt udda.
Och jag har blandat recept, ingen skugga över Morberg, det var ett recept från Arla som hade rödvinsvinäger till servering.
 
I nödfall vitvinsvinäger men det rätta är malt vinegar
 
  • Gilla
possum77 och 2 till
  • Laddar…
Fann en lite småfrostig påse med färdigskurna köttbitar/strimlor i frysen idag.. så den tog jag fram!

Visade sig efter lite tining att det var ryggbiff.. 😍

Tallrik med ryggbiff, pommes, ugnsgrillad tomat, sallad och rödvinssås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Serverades pommes, ugnsgrillad tomat, färgglad sallad och rödvinssås till 👌
 
  • Gilla
fusion och 8 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Namn på stället, adress eller koordinater tack!
Värmskogs Cafe
 
  • Gilla
Rickard.lj och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
nino nino skrev:
Värmskogs Cafe
Trots att jag inte har så långt dit så har jag inte lyckats med att komma iväg dit ännu trots relativt kort avstånd..

I sommar så får det dock verkligen bli tur dit.
😋
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.