1 011 749 lĂ€st · 13 725 svar
1012k lÀst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 16 277 inlĂ€gg
Va kör du för recept nÀr du gör pizza med kort varsel?Storsockret skrev:
Gjorde i söndags, med torrjĂ€st, som blev lite vĂ€l kompakta enligt mig. đ
Första gÄngen jag testade detta men det blev rÀtt bra, men det beror pÄ hur kort varsel för det var ca 3hFredrikR skrev:
375g vatten
500g mjöl
12g salt
5g jÀst (fÀrsk)
-KnÄdade ihop 5-10 min i maskin
-Vila 30 min (bÄde du och degen)
-StrÀck och forma till boll
-JĂ€s 1h
-Dela upp i bollar
-JĂ€s 1,5h
-Gör pizza
Blev tre bollar a 290g den hÀr gÄngen.
Lunchen:
Inte sĂ„ kinkig pĂ„ brödsidan.. sĂ„ i mĂ„nga fall âtager jag vad vi haverâ .. sĂ„ idag blev det hamburgare med ost, lök, inlagd gurka, grönt och dressing + nĂ„gra smĂ„ skivor med överblivet ciabattabröd.. đđ
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte sĂ„ kinkig pĂ„ brödsidan.. sĂ„ i mĂ„nga fall âtager jag vad vi haverâ .. sĂ„ idag blev det hamburgare med ost, lök, inlagd gurka, grönt och dressing + nĂ„gra smĂ„ skivor med överblivet ciabattabröd.. đđ
KöttfĂ€rssĂ„s med âhĂ€lften grönsakerâ đ (strimlad vitkĂ„l, morötter, tomat, lite lök) och spaghetti
Serverades med ketchup o lite riven parmesan đ
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Serverades med ketchup o lite riven parmesan đ
KETCHUP till pastan!!?? NĂ€ nu gĂ„r det för lĂ„ngt....Det Ă€r ju vĂ€rre Ă€n att ha grĂ€dde i carbonaran! đSnigla skrev:
T
Turbo_Tail
Medlem
· Ăsterbotten
· 594 inlĂ€gg
Turbo_Tail
Medlem
- Ăsterbotten
- 594 inlÀgg
Aj aj, svenska sprĂ„ket Ă€r i totalt förfall i Sverige. Kanske det sist och slutligen var bra att ryssen sĂ„g till att Sverige förlorade östra rikshalvan 1809 sĂ„ vi idag fĂ„r prata riktig svenska pĂ„ den hĂ€r sidan av bottniska viken... đStorsockret skrev:
Men för att hĂ„lla mig till Ă€mnet och öppna upp för Ă€nnu en debatt (đ).. Grillad kyckling med fransk potatis.
Skulle Àta havregrynsgröt men inser att mjölken Àr slut nÀr lingonsylten ska fram ur kylen...
Plan b, naturell yoghurt, en sked jordgubbssylt och havrefras, nÀstan lika gott och enkelt.
Plan b, naturell yoghurt, en sked jordgubbssylt och havrefras, nÀstan lika gott och enkelt.