1 041 506 läst · 13 992 svar
1042k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 340 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 340 inlägg
Ah minnen, spicy hot på Kungsgatan i norpan. När man va student kunde man köpa gott käk för 69 spänn och det va så mycket ris och gryta att det räckte till två middagar!F fusion skrev:
Du med? Jag var inte student då, men bodde runt hörnet. Brukade köpa tre/fyra små rätter, så hade man tre middagar klara. 😁S swirve skrev:
När jag cyklat omkull och brutit båtbenet gick jag till kvällspasset på sommarjobbet, dryga 6 km. På vägen fanns en riktigt trevlig indisk restaurang där man fick lunch att ta med för 45 spänn, tillräckligt för två kvällar. Det var... 2001?S swirve skrev:
Medlem
· Jämtland
· 110 inlägg
Utan bild blev det sallad på ugnkokt bulgur med rostade morötter (kryddade med kanel, kardemumma och spiskummin) och aprikoser, oliver, soltorkade tomater, cornichons och inlagd vitlök samt selleri och persilja. Lite fetaost på toppen.
Gjorde LUFSA för första gången igår..
DVS en gigantisk raggmunk med bacon.. gjord i ugn!
Serverades med lingonsylt 😊👍
Kommentar: För mycket peppar (vilket känns konstigt att nämna, då jag pepprar allt..) och lite för lite sälta! Tror att baconet är lite för ”vekt”.. ska prova att klippa stekfläsk i bitar nästa gång istället!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommentar: För mycket peppar (vilket känns konstigt att nämna, då jag pepprar allt..) och lite för lite sälta! Tror att baconet är lite för ”vekt”.. ska prova att klippa stekfläsk i bitar nästa gång istället!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 499 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 499 inlägg
Nu blev jag hungrig!Snigla skrev:Gjorde LUFSA för första gången igår..
[bild]
[bild]