1 054 007 läst · 14 121 svar
1054k läst
14,1k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 460 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 460 inlägg
Börjar bli lite lätt oroad över hur mosad all mat ska vara till vardags.
Smashade burgare, smashade potatisar...
(även om det är frukstansvärt gott!)
Snart äter vi väl passerad mat när käkarna och tarmarna inte pallar trycket längre 😂
Smashade burgare, smashade potatisar...
(även om det är frukstansvärt gott!)
Snart äter vi väl passerad mat när käkarna och tarmarna inte pallar trycket längre 😂
jamen har du inte ”sett framtiden” ? 😳 alla har samma kläder, samma färger, sitter i en stol en bra bit från alla andra där man gör allt (lever, jobbar, äter, skiter planerar för familj).. äter samma sak /lika mycket.. (välling? ). Ingen är fattig, ingen är rik.. alla har samma villkor, bor likadant.. ingen rör sig nämnvärt (för alla ska ha samma aktiviteter annars är det orättvist)Oskick skrev:
Vi knallar ju sakta mot ett samhälle där ingen har det bättre el sämre än någon annan. Alla ska ha identiskt.
Världen ska vara en perfekt plats ju…
(hmmmm…..)
Jag anser att alla hamburgare man inte anv form till och trycker nån gång på med en stekspade.. är en smashed - så det är man uppvuxen på! Först nu i vuxen ålder man kan få tjocka fina.. lite röda inuti.. i perfekt form 😊
Men så gillar jag att mosa sås o potatis oxå 😜
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 541 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 541 inlägg
Ja mä. Har lärt mig "bordsskick" av mina päron och att det är fult att mosa potatisen i såsen, och jag skulle sällan göra det hemma hos någon annan (om inte de sätter trenden) och aldrig på restaurang, men som min pappa sa - såsen gör ju hela rätten.Snigla skrev:
Håller med honom i mycket, och är det en rätt med ris eller pasta är det enklare. Men, jag har har blivit expert på att "i-smyg-möla" ner lite potatis i en god sås, även på restaurang så ler lite i mjugg.
Förresten - i de länder i Europa som jag besökt, 35 av de 45, så har jag inte direkt noterat att det skulle vara fult alls att mosa lite potät i sås.
Kan det månne vara någon inhemsk idé från, säg 1920, när det ansågs de lägre bemälda att äta sås?
Jag spånar bara, har ingen som helst idé om varför det anses ofint att mosa potatis i såsen - jag är som sagt "lärd" att såsen ska föras upp mot potatisen.... trist, enligt mig, mycket god sås kvar.
(Jo, jag har sett min pappa - du rare, vila i frid - slicka sås från tallriken. För att du föddes och växte upp i tider mid krig och kris, jag försvarar dig till 100%).
Därför är det så himla bra med pressad potatis till rätter med mycket sås😁Maria T skrev:Ja mä. Har lärt mig "bordsskick" av mina päron och att det är fult att mosa potatisen i såsen, och jag skulle sällan göra det hemma hos någon annan (om inte de sätter trenden) och aldrig på restaurang, men som min pappa sa - såsen gör ju hela rätten.
Håller med honom i mycket, och är det en rätt med ris eller pasta är det enklare. Men, jag har har blivit expert på att "i-smyg-möla" ner lite potatis i en god sås, även på restaurang så ler lite i mjugg.
Förresten - i de länder i Europa som jag besökt, 35 av de 45, så har jag inte direkt noterat att det skulle vara fult alls att mosa lite potät i sås.
Kan det månne vara någon inhemsk idé från, säg 1920, när det ansågs de lägre bemälda att äta sås?
Jag spånar bara, har ingen som helst idé om varför det anses ofint att mosa potatis i såsen - jag är som sagt "lärd" att såsen ska föras upp mot potatisen.... trist, enligt mig, mycket god sås kvar.
(Jo, jag har sett min pappa - du rare, vila i frid - slicka sås från tallriken. För att du föddes och växte upp i tider mid krig och kris, jag försvarar dig till 100%).
Renoverare
· Stockholm
· 18 460 inlägg