1 012 704 läst · 13 740 svar
1013k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Funkar kanske som en variant på toast skagen?K Kjell_G skrev:Många lustiga och onödiga prylar har inhandlats under årens lopp. En av de senaste invigdes idag, en waffle bowl maker (och allt låter ju häftigare på engelska också). Så här ser den ut…
[bild]
Smeten ska vara lite tjockare än vanliga våfflor, och tanken är väl att fylla kexet/våfflan med frukt och grädde men även matigare saker förekommer tydligen. Premiärförsöket bjöd på dessa…
[bild]
Det finns lite att jobba på när det gäller konsistens och även att få rätt mängd smet i järnet. Jag ska testa vidare. Hursomhelst var det gott efter ”nödvändiga” sill och potatis idag.
Ja jag vet, det ser lite ihoptryckt ut.. och såsen blev lite hmm.. krämig.. kanske inte var det bästa valet av tallrik el upplägg..
Men det var förjäkla gott
Ryggbiff. pommes, champinjonsås.. och grillade padrones + sallad (de två sistnämnda är ej med på tallriken dock)
Men det var förjäkla gott
Ryggbiff. pommes, champinjonsås.. och grillade padrones + sallad (de två sistnämnda är ej med på tallriken dock)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Håller med…i jakten på produktkostnadsminskning så blandas/späs allting numera ut😉Snigla skrev:
På helger lyxade man till soppan med en rejäl klick Vaniljglass också😀
Tur och retur Göteborg (35 mil) för installation av ny spis (lugn, elektriker gjorde det men trpt och inbärning samt gamla spis upp på vinden) så blev det en snabb pastagratäng till lunch. Efter hemkomsten fylldes det på med köpemat - rostbiff och potatissallad 👌🏻
Logga in
Skapa konto
Sandra special ? (maken är borta och jag tog saker jag tycker är gott..)
Hamburagre med dressing, rostad lök, tomat, sallat, ägg, ost.. + stekt potatis med pommeskrydda och svartpeppar (ligger lite under, så äggulan ska kunna rinna ner..)
Tog och stekte en rostmacka (ligger mellan potatis o sallat) istället för hamburgerbröd.
Logga in
Skapa konto
Hamburagre med dressing, rostad lök, tomat, sallat, ägg, ost.. + stekt potatis med pommeskrydda och svartpeppar (ligger lite under, så äggulan ska kunna rinna ner..)
Tog och stekte en rostmacka (ligger mellan potatis o sallat) istället för hamburgerbröd.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg