Fisk stod på önskelistan. Ok, en fisksoppa, men vilket recept? Valde mellan två men ville ha båda. Lite här och lite där blev så uppskattat att jag fick skriva upp direkt så inget skulle falla i glömska (går fort numera). Purjo, zucchini och selleri frästes, kryddades och puttra en kvart i vitt vin o buljong. Koka potatisbitar och morotslantar lika länge i buljong. Blanda ihop och sjud torsken fem minuter. I med grädde o créme fraîches och lite citronsaft. Toppa med räkor. Klart.

• En gryta med grönsakssoppa eller sås, morötter, potatis, zucchini i krämig bas, örter, på spis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 8 till
  • Laddar…
T
K Kjell_G skrev:
Fisk stod på önskelistan. Ok, en fisksoppa, men vilket recept? Valde mellan två men ville ha båda. Lite här och lite där blev så uppskattat att jag fick skriva upp direkt så inget skulle falla i glömska (går fort numera). Purjo, zucchini och selleri frästes, kryddades och puttra en kvart i vitt vin o buljong. Koka potatisbitar och morotslantar lika länge i buljong. Blanda ihop och sjud torsken fem minuter. I med grädde o créme fraîches och lite citronsaft. Toppa med räkor. Klart.
Ser bra ut! Fisk/skaldjursoppa är ju sannerligen en rätt man kan variera nästan i oändlighet. Gör jag min favorit finns nog alltid fänkol, saffran och vittvin med.

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Fisk här också:cool:
Frugans pesto/burrata/basilika Lax(y)
(Safarifruit Multivitamin med is i glaset)
Visa bilaga 709033
Ett måltid med lax och kokt potatis på en tallrik, ett glas med dryck, utomhus på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 8 till
  • Laddar…
Igår blev det än en gång chili con carne, nacho och picklad rödlök (tacksamt o göra stor sats .. sen har man några måltider). Denna gång blev det morötter, vitlök, paprika och körsbärstomater i.. utöver det "vanliga")

Tallrik med chili con carne, rödlök, nachochips, på mörkt bord.
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 9 till
  • Laddar…
Har inte besökt kvarterskrogen så mycket detta år. Tröttnat på menyn men nu har de lite nya smårätter

Mat på utomhusbord: arancini, toast med ost, sojasås, rödvin, vattenglas. Avslappnat caféstämning.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har inte besökt kvarterskrogen så mycket detta år. Tröttnat på menyn men nu har de lite nya smårätter

[bild]
Två små rätter? :thinking::D

S sinuslinus skrev:
Två små rätter? :thinking::D
Sänkte 6 ostron och en råbiff till lunch så blir perfa

S
Sänkte 6 ostron och en råbiff till lunch så blir perfa
Aha.
Tänkte på svenne-kinakrog och ”Tre små rätter”.

S sinuslinus skrev:
Aha.
Tänkte på svenne-kinakrog och ”Tre små rätter”.
Jaha nej en pizza fritta och en arancini tryffel boll..har de inte på kina-buffe

Jaha nej en pizza fritta och en arancini tryffel boll..har de inte på kina-buffe
Oväntat med kikkoman på bordet när det serveras italienskt

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Hellooooo again. Nya rätter från HF några dar framöver. Basilikakyckling med potatis och en sallad med tranbär. Mycket god sås.

• Måltid med potatis, sås, kyckling, sallad, på en blommig tallrik, bredvid en ölburk och tomt glas.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Oväntat med kikkoman på bordet när det serveras italienskt
De har även asiatiskt. Jag vet jag har själv inte kombinerat :) men trots det kan de leverera. Personligen äter jag bara sushi från ställen som sushi sho eller minako men sambon tycker deras sushi är bra.

Jag varnade ägaren det kunde anses märkligt ha sushi på menyn :)

En tallrik med grillat kött, sallad, bröd, tzatziki, rosévin i bakgrunden, somrig måltid, inbjudande middagsatmosfär.
Skapa konto

Grillad kyckling m tabbouli, tzatziki, hummus & baba ganush. De två sistnämnda är köpta men resten hemkört

• Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Maria T
D dilemma skrev:
[bild]
Grillad kyckling m tabbouli, tzatziki, hummus & baba ganush. De två sistnämnda är köpta men resten hemkört
Egengjord tzatziki och tabollueh /tabbouli slår allt! Det är sommar för mig - nåt grillat med dessa tillbehör = lycka och nöjd! Gör gärna själv även hummus för det är enkelt, billigt och gott. Din tallrik ser vääääldigt god ut.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Nya försök! Lite roligare fyllning idag när jag försökte återskapa en variant av bussola som tidigare serverades av en av stans pizzerior; buffelmozarella, räkor och vedrökt sidfläsk från Jokkmokks korv & rökeri. Jävligt gott, men inte nöjd med utbakningen av degen. Det är väldigt frustrerande :crysmile: men det kommer nog det också.

[bild]
Bussola! Min favoritpizza! På vissa ställen heter den Tomasso, men den är lika god för det. :)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.