1 009 675 läst · 13 685 svar
1010k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
What the... alltså, vad innehåller den? Försäker tyda = schnitzel underst, potatisar (bakad med skal) på det och en massa riven ost, men den där gulorangea klutten är det nån form av smör?fremax skrev:
Säger inte att det ser osmakligt ut på något sätt (gillar smör) utan är bara nyfiken.
den var grym , enligt menyn så är det följande ;Maria T skrev:
Fläskschnitzel med rostad potatis, Café de Parissmör samt ruccola och grana padano
Med vänlig hälsning, fremax
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 383 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 383 inlägg
Jupp, det låter mycket smaskigt. Är svag för kryddsmör på potatis oavsett, kan äta det utan kött/kyckling/fisk till och bli nöjd men en schnitzel gör ju middagen roligarefremax skrev:
Dagens lunch blev en KYCKLINGBURGARE
Nån halvfärdig fryst grej.. som jag faktiskt GILLADE
Har haft lite svårt att hitta nån färdig variant som jag gillade.. (bra och ha i frysen ibland). Jag gillar kyckling och jag köper ofta kycklinghamburgare om vi är ute.. men ja som sagt.. har haft svårt att hitta nån "ok” att köpa hem..
Men kronfågels färdiga (provade på rea för säkerhetsskull..) får en OK-stämpel i rumpan (på hamburgaren..!)
Idag blev det ett salladsblad (typ större än tallriken haha), lite picklade rödlök, gurkmajonnäs, hamburgergurka (ja den hette så, en avlång inlagd sak), tomat och bröd.
.. oh glömde jag hade lite rostad lök på också och maken tog några hot chilisar på sin!
Nån halvfärdig fryst grej.. som jag faktiskt GILLADE
Har haft lite svårt att hitta nån färdig variant som jag gillade.. (bra och ha i frysen ibland). Jag gillar kyckling och jag köper ofta kycklinghamburgare om vi är ute.. men ja som sagt.. har haft svårt att hitta nån "ok” att köpa hem..
Men kronfågels färdiga (provade på rea för säkerhetsskull..) får en OK-stämpel i rumpan (på hamburgaren..!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag blev det ett salladsblad (typ större än tallriken haha), lite picklade rödlök, gurkmajonnäs, hamburgergurka (ja den hette så, en avlång inlagd sak), tomat och bröd.
.. oh glömde jag hade lite rostad lök på också och maken tog några hot chilisar på sin!
Redigerat:
Nya försök! Lite roligare fyllning idag när jag försökte återskapa en variant av bussola som tidigare serverades av en av stans pizzerior; buffelmozarella, räkor och vedrökt sidfläsk från Jokkmokks korv & rökeri. Jävligt gott, men inte nöjd med utbakningen av degen. Det är väldigt frustrerande men det kommer nog det också.
Logga in
Skapa konto
Snyggt. Blir pizza här hemma ikväll igen men till lunch fick det bli Sill å godsakerStorsockret skrev:Nya försök! Lite roligare fyllning idag när jag försökte återskapa en variant av bussola som tidigare serverades av en av stans pizzerior; buffelmozarella, räkor och vedrökt sidfläsk från Jokkmokks korv & rökeri. Jävligt gott, men inte nöjd med utbakningen av degen. Det är väldigt frustrerande men det kommer nog det också.
[bild]
Logga in
Skapa konto