O ostersundaren skrev:
Två grillar fick jobba idag, varmrökt lax på ena och en lammstek på den andra....
Nice Lamm(y)…precis vad jag funderade på att göra här hemma oxå…men fick prioritera bort..;)
Vad har du för märke på trådlösa köttermometern?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Absolut, mycket mat kvar och fikat är precis klart! [bild]
AJJJ. Pistagenöt på? Du får fixa utan annars får jag inte kyssa kvinnan här hemma på flera dagar :crysmile:

• Wow
  • Haha
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Växlar upp från smördöden, nu är det dags för sushidöden!

[bild]
Ser för jäkla gott ut. Har dock aldrig ätit sushi men måste provas snart....

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
P Pappa1986 skrev:
Det är gott så det tycker jag du ska göra. Jag har ätit väldigt mycket sushi, alla möjliga olika nivåer på restauranger och olika varianter, men jag återvänder alltid till svennebanan-varianten med lax, avokado och rullar. När vi gör det hemma som nu blir det rullar med antingen lax/avokado/färskost eller grönsakstempura och shiitake eller ostronskivling.

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Storsockret Storsockret skrev:
Det är gott så det tycker jag du ska göra. Jag har ätit väldigt mycket sushi, alla möjliga olika nivåer på restauranger och olika varianter, men jag återvänder alltid till svennebanan-varianten med lax, avokado och rullar. När vi gör det hemma som nu blir det rullar med antingen lax/avokado/färskost eller grönsakstempura och shiitake eller ostronskivling.
Var det hemmagjord sushi? Ni måste har gjort det ofta i såna fall, eller ha fallenhet för att rulla nori och ris, väldigt tjusigt och helt klart ett presenterande som skulle kunnat vara från restaurangen.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Maria T Maria T skrev:
Var det hemmagjord sushi? Ni måste har gjort det ofta i såna fall, eller ha fallenhet för att rulla nori och ris, väldigt tjusigt och helt klart ett presenterande som skulle kunnat vara från restaurangen.
Jo det är hemmagjort. Vi gör det ganska ofta men nån direkt fallenhet är det nog inte tal om :) Har bara ett lagom lager ris på nog stor del av arket och försöker att inte överfylla, sen rullar jag. Använder ingen matta eller liknande. Tidigare använde vi sushi-bazookan som blev poppis för typ 10 år sen eller vad det nu kan vara. Då är det väldigt enkelt, men i slutändan mer omständigt än att bara ge sig på att rulla själv

Person använder en sushi maker för att rulla sushi med noriblad på ett träskärbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Däremot så är jag sugen på att ge mig på att rulla med riset utåt :)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Vackra sushi hursomhelst @Storsockret -utöver lax och räka ovanpå ris så är rullarna de jag gillar mest och försöker ibland kolla hur de gör men det brukar vara en hög disk ivägen så jag ser inget.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Ju mer man testar desto djupare fast i träsket. :cool:
ChopChop börjar med sushi nu runtom i landet.(y)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
sashimi och nigiri ska det vara. Maki är överskattat tycker jag.

Storsockret
Ja jag föredrar också nigiri men maki är mer lättvindiga att göra själv. Sashimi kan också vara gott men det är ju inte sushi. ;)

• Gilla
atomlab
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Nice Lamm(y)…precis vad jag funderade på att göra här hemma oxå…men fick prioritera bort..;)
Vad har du för märke på trådlösa köttermometern?
Det är en Meater, funkar bra men skulle köpt Meater+ som har lite bättre räckvidd.

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Dax för den klassiska Påskbakelsen:p
Fem desserttallrikar med liknande bakverk bestående av gräddskum och gul topping på mörk botten.
Skapa konto

• Gilla
Åsa Lund och 10 till
  • Laddar…
Go' fika

• Frukostdukning med drakfrukt på tallrik och svart kaffe i kopp, över ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Grillat är godast. Kotlettrad, fläskytterfilé eller whatever. Inte ofta det blir annat än nöt och kyckling men det var inte så dumt

En tallrik med grillad kött, kryddade potatisar, sås och ett klump av smör.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
sashimi och nigiri ska det vara. Maki är överskattat tycker jag.
kyckling sashimi då? ;)

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.