1 049 764 läst · 14 082 svar
1050k läst
14,1k svar
Vad blir det för mat?
Det är gott så det tycker jag du ska göra. Jag har ätit väldigt mycket sushi, alla möjliga olika nivåer på restauranger och olika varianter, men jag återvänder alltid till svennebanan-varianten med lax, avokado och rullar. När vi gör det hemma som nu blir det rullar med antingen lax/avokado/färskost eller grönsakstempura och shiitake eller ostronskivling.P Pappa1986 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 512 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 512 inlägg
Var det hemmagjord sushi? Ni måste har gjort det ofta i såna fall, eller ha fallenhet för att rulla nori och ris, väldigt tjusigt och helt klart ett presenterande som skulle kunnat vara från restaurangen.Storsockret skrev:Det är gott så det tycker jag du ska göra. Jag har ätit väldigt mycket sushi, alla möjliga olika nivåer på restauranger och olika varianter, men jag återvänder alltid till svennebanan-varianten med lax, avokado och rullar. När vi gör det hemma som nu blir det rullar med antingen lax/avokado/färskost eller grönsakstempura och shiitake eller ostronskivling.
Jo det är hemmagjort. Vi gör det ganska ofta men nån direkt fallenhet är det nog inte tal om Har bara ett lagom lager ris på nog stor del av arket och försöker att inte överfylla, sen rullar jag. Använder ingen matta eller liknande. Tidigare använde vi sushi-bazookan som blev poppis för typ 10 år sen eller vad det nu kan vara. Då är det väldigt enkelt, men i slutändan mer omständigt än att bara ge sig på att rulla självMaria T skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Däremot så är jag sugen på att ge mig på att rulla med riset utåt
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 512 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 512 inlägg
Vackra sushi hursomhelst @Storsockret -utöver lax och räka ovanpå ris så är rullarna de jag gillar mest och försöker ibland kolla hur de gör men det brukar vara en hög disk ivägen så jag ser inget.
Renoverare
· Stockholm
· 18 438 inlägg
sashimi och nigiri ska det vara. Maki är överskattat tycker jag.
Medlem
· Jämtland
· 111 inlägg