Blodsoppen
nino nino skrev:
Lidl cheesburgare i mackjärn på skotertur

[bild]

[bild]

[bild]
Nu blir jag lite avundsjuk. Inte på Lidlburgaren utan på det mysiga runtomkring :D
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Nu blir jag lite avundsjuk. Inte på Lidlburgaren utan på det mysiga runtomkring :D
Nä burgaren lämnade väl lite att önska men allt smakar ju bättre i skogen och väldigt smidigt att ta med
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Jag vet att det inte är torsdag, men det var extrapris...


Soppa med sked, mackor med ost, glas med mjölk, träbord, snöflinge-duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 11 till
  • Laddar…
När man är för lat för att göra egen pizzadeg, så är pizzafläta gjord på ett pizzakit ett helt ok substitut. Så här på vintern så kan vi inte köra pizzaugnen heller och då är ju också praktiskt att köra en pizza som inte kräver så hög temperatur.
Deg utrullad på bakbord, toppad med tomatsås, ost, skinka, färsk basilika, redo för bakning. Kavel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett franskbröd med smält ost på en träskärbräda bredvid en kökskniv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grillad panini med smält ost och tomater, serverad med coleslaw på en blå tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 11 till
  • Laddar…
Efter att familjen vart sjuka i influensan i över en vecka och 40gr feber så kommer en fin gryta göra susen!
 
  • Köttben, morötter, lök, vitlök och kryddor på en skärbräda, matlagningsförberedelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 9 till
  • Laddar…
Efter att ha ätit en semla till mellanmål kändes det rätt med en lättsam middag, bestående av rökt lax, ruccola och apelsin.

Grillad lax på ruccolasallad omgiven av apelsinklyftor, serverad på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Veg kofta masala, och eftersom vi är två i hushållet men kör matkasse för fyra (för matlådor) och bara jag som äter koriander så blev det en hög sånt på detta också.

En tallrik med ris och köttbullar i tomatsås, toppad med hackad persilja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 8 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Veg kofta masala, och eftersom vi är två i hushållet men kör matkasse för fyra (för matlådor) och bara jag som äter koriander så blev det en hög sånt på detta också.

[bild]
Ser gott ut, har du något recept på detta?
 
Thomas59
Sticky Pork Belly Steam Buns idag.

Sidfläsk skivat i centimetertjocka skivor, stekt och sedan fått puttra i en sås som reduceras i 1,5h till en sirapsliknande konsistens (därav sticky). Såsen gjorde jag på krossad vitlök, färsk ingefära, palmsocker, stjärnanis, lagerblad, kinesisk five spicekrydda, vitpeppar, kinesiskt matlagningsvin, ljus- och mörk soja samt vatten.

Toppar buns:en med koriander, jordnötter och röd chili.

Asiatisk bao med glansig fyllning, röd chili, koriander, i vit mjuk brödbulle. Närmat, aptitretande och smakrikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
IgelSpikey och 15 till
  • Laddar…
A
H husdrommaren skrev:
Tar alltid lite längre tid än man tror men nu är boeufen klar. Inget rinnande vatten än så den avnjutets på plasttallrikar, classy :rofl:
[bild] [bild]
E rikti mad got e de också:love:
 
Thomas59
När jag ändå stod i köket blev det lite brödbak också. Ca 25cm i diameter så räcker några dagar.

Nybakt surdegsbröd med spröd skorpa, mönstrat, i brunt bakpapper, rustikt, hemlagat, grovt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 10 till
  • Laddar…
I ivp skrev:
När man är för lat för att göra egen pizzadeg, så är pizzafläta gjord på ett pizzakit ett helt ok substitut. Så här på vintern så kan vi inte köra pizzaugnen heller och då är ju också praktiskt att köra en pizza som inte kräver så hög temperatur.
[bild]
I ivp skrev:
När man är för lat för att göra egen pizzadeg, så är pizzafläta gjord på ett pizzakit ett helt ok substitut. Så här på vintern så kan vi inte köra pizzaugnen heller och då är ju också praktiskt att köra en pizza som inte kräver så hög temperatur.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
’….kommer även med defibrillator!’.
Den där skulle man lätt inhalerat på tvären.
Bra jobbat :rofl:(y)
 
Thomas59 Thomas59 skrev:
När jag ändå stod i köket blev det lite brödbak också. Ca 25cm i diameter så räcker några dagar.

[bild]
Å nu blev jag sugen på bröd;)
Otroligt fint(y)
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Storsockret
I ivp skrev:
Ser gott ut, har du något recept på detta?
Det var inte dumt. Lina bjuder på receptet:

Recept för vegetarisk kofta masala med kokosmjölk och babyspenat, med ingredienser och tillagningsinstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Dovhjort biff med hasselbackspotatis och kantarellsås.. mums Ett fat med skivat kött, hasselbackspotatisar, sås och riven morot, serverat med bestick på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.