1 005 042 läst · 13 623 svar
1005k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 372 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 372 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Köpte Hemköp kantareller istället för Cajsa som jag brukar. Big mistake. Smaka nästan ingenting. Iofs 199 vs 500 kilot. Men betalar gärna 500 isåfall
Jag har väldigt svårt att kunna föreställa mig att det blir bra med kantareller och pasta, då de har smaker som går åt samma håll och dessutom konsistensen som är snarlik. Klart att parmesanen bryter av, men vad har du mer som bryter i smakväg för att sära eller komplettera rätten? Ja förutom rödtjutet dåAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Det var charlottenlök, vitvin och persilja. Ett vitvin hade nog passat bättre än rödvinNoramasen skrev:Jag har väldigt svårt att kunna föreställa mig att det blir bra med kantareller och pasta, då de har smaker som går åt samma håll och dessutom konsistensen som är snarlik. Klart att parmesanen bryter av, men vad har du mer som bryter i smakväg för att sära eller komplettera rätten? Ja förutom rödtjutet då
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 372 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 372 inlägg
Har du ingen torgförsäljning i närheten? Hötorget, Östermalmstorg?AndersMalmgren skrev:
Trist med smaklösa svampar - jag som älskar att gå i skogen men avskyr att plocka svamp, köper på torget i Farsta, eller Älvsjö. Bara ett tips i all välmening, har ingen koll på pris i år eftersom jag inte hunnit dit men tror det är bättre köpa på torg än på Hemköp/ICA/Coop m fl.
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Hötorger är ju bara vattenMaria T skrev:Har du ingen torgförsäljning i närheten? Hötorget, Östermalmstorg?
Trist med smaklösa svampar - jag som älskar att gå i skogen men avskyr att plocka svamp, köper på torget i Farsta, eller Älvsjö. Bara ett tips i all välmening, har ingen koll på pris i år eftersom jag inte hunnit dit men tror det är bättre köpa på torg än på Hemköp/ICA/Coop m fl.
Cajsas är bra
Renoverare
· Stockholm
· 18 393 inlägg
Tackar för svaret.AndersMalmgren skrev:
Är benägen att hålla med o vinet, och löken gör sitt till för att få ett litet stick, men något måste tillföras för att det ska kunna dra iväg åt något håll, och då kanske rent av så enkelt som en liten klick... björnbärssylt? Eller strimlat tunt rökt renkött. Och då skulle rent av lite passande rött gå an.