Hembakad hamburgerbröd med köttbullar, sallad, ost och dressing serverad på ett vitt fat
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Manhunter och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jodå, det var faktiskt gott!
Tacos med ostbågar på :p
Taco med sallad och ostbågar på en mjuk tortilla på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Chokladmonster och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Grillad fläsksida(dock inte en hel) spetskål som ska serveras med parmesan och lite citron.
Kommer även att bjudas lite Tsatziki till.
 
  • Grillad fläsksida och halverad spetskål på en kolgrill redo för servering med parmesan och citron.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jodå, det var faktiskt gott!
Tacos med ostbågar på :p
[bild]
Bara en "annan sorts" ost, lite knaprig sådan. Om jag (råkar) har ostbågar kvar hemma nästa gång jag känner för tacos så ska jag testa!
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kantarellpasta

Tallrik med kantarellpasta toppad med riven ost, bakom ett glas rödvin och en vinflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Blodsoppen och 2 till
  • Laddar…
Köpte Hemköp kantareller istället för Cajsa som jag brukar. Big mistake. Smaka nästan ingenting. Iofs 199 vs 500 kilot. Men betalar gärna 500 isåfall
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kantarellpasta

[bild]
Jag har väldigt svårt att kunna föreställa mig att det blir bra med kantareller och pasta, då de har smaker som går åt samma håll och dessutom konsistensen som är snarlik. Klart att parmesanen bryter av, men vad har du mer som bryter i smakväg för att sära eller komplettera rätten? Ja förutom rödtjutet då;)
 
Noramasen Noramasen skrev:
Jag har väldigt svårt att kunna föreställa mig att det blir bra med kantareller och pasta, då de har smaker som går åt samma håll och dessutom konsistensen som är snarlik. Klart att parmesanen bryter av, men vad har du mer som bryter i smakväg för att sära eller komplettera rätten? Ja förutom rödtjutet då;)
Det var charlottenlök, vitvin och persilja. Ett vitvin hade nog passat bättre än rödvin
 
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Köpte Hemköp kantareller istället för Cajsa som jag brukar. Big mistake. Smaka nästan ingenting. Iofs 199 vs 500 kilot. Men betalar gärna 500 isåfall
Har du ingen torgförsäljning i närheten? Hötorget, Östermalmstorg?
Trist med smaklösa svampar - jag som älskar att gå i skogen men avskyr att plocka svamp, köper på torget i Farsta, eller Älvsjö. Bara ett tips i all välmening, har ingen koll på pris i år eftersom jag inte hunnit dit men tror det är bättre köpa på torg än på Hemköp/ICA/Coop m fl.
 
Maria T Maria T skrev:
Har du ingen torgförsäljning i närheten? Hötorget, Östermalmstorg?
Trist med smaklösa svampar - jag som älskar att gå i skogen men avskyr att plocka svamp, köper på torget i Farsta, eller Älvsjö. Bara ett tips i all välmening, har ingen koll på pris i år eftersom jag inte hunnit dit men tror det är bättre köpa på torg än på Hemköp/ICA/Coop m fl.
Hötorger är ju bara vatten :)
Cajsas är bra
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hötorger är ju bara vatten :)
Trist. Fin svamp här i Farsta, och i Älvsjö när jag köpte där ifjol.
 
Blodsoppen
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Köpte Hemköp kantareller istället för Cajsa som jag brukar. Big mistake. Smaka nästan ingenting. Iofs 199 vs 500 kilot. Men betalar gärna 500 isåfall
Dom var väl Polska?
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Dom var väl Polska?
Svenska stog det
 
Blodsoppen
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Svenska stog det
, vet ifan om det det går att lita på???
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var charlottenlök, vitvin och persilja. Ett vitvin hade nog passat bättre än rödvin
Tackar för svaret.
Är benägen att hålla med o vinet, och löken gör sitt till för att få ett litet stick, men något måste tillföras för att det ska kunna dra iväg åt något håll, och då kanske rent av så enkelt som en liten klick... björnbärssylt? Eller strimlat tunt rökt renkött. Och då skulle rent av lite passande rött gå an.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.