Blodsoppen
Storsockret Storsockret skrev:
[bild]
Vill inte vara otrevlig alls. Men vad är det? Ser ut som något mN skulle kunna få i cafeterian på en Rödby- Puttgarden färja.
Som sagt vill inte vara otrevlig. Tror nog det smakar gott.

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Storsockret
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vill inte vara otrevlig alls. Men vad är det? Ser ut som något mN skulle kunna få i cafeterian på en Rödby- Puttgarden färja.
Som sagt vill inte vara otrevlig. Tror nog det smakar gott.

Det är färdigköpta kebabspett, pommes, aioli, bea och habanerosalsa. Inte fantastiskt, inte dåligt.

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Det är färdigköpta kebabspett, pommes, aioli, bea och habanerosalsa. Inte fantastiskt, inte dåligt.
Tänkte faktiskt också fråga då jag tänkte det kanske var en kryddig korv uppsprättad längsmed.
Korv, riktigt breda pommes och en Bea/dressing, ser alltid gott ut!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Personligen tycker jag breda pommes ska vara triple-friterade.

Maria T Maria T skrev:
Tänkte faktiskt också fråga då jag tänkte det kanske var en kryddig korv uppsprättad längsmed.
Korv, riktigt breda pommes och en Bea/dressing, ser alltid gott ut!

• Förpackning av 'Schysst käk' Vego Kebabspett med bild av produkten serverad på bröd med grönsaker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Mumsigt!! Det ska jag köpa snart.

Maria T
Tack @Storsockret och @MsTake - nu fattar jag ;) (y)
Jag är nästan-vegetarian och äter grönsaker sex dagar av sju; mannen tycker mat är rätt ointressant och äter vad som bjuds så jag smyger in mer och mer vegoalternativ, färsen brukar vara bra och även "bullarna".
Finns det god körv så ska vi nog båda kunna äta av den!

(Jag äter mycket vegetariskt främst av hälsoskäl. Min bättre/sämre hälft har inget konto på byggahus.se så han lämnas utanför)

• Haha
Patrik440
  • Laddar…
Storsockret
Maria T Maria T skrev:
Jag är nästan-vegetarian och äter grönsaker sex dagar av sju; mannen tycker mat är rätt ointressant och äter vad som bjuds så jag smyger in mer och mer vegoalternativ, färsen brukar vara bra och även "bullarna".

(Jag äter mycket vegetariskt främst av hälsoskäl. Min bättre/sämre hälft har inget konto på byggahus.se så han lämnas utanför)
Korv är svårast tycker jag, främst konsistensen. Bäst av dom jag provat tycker jag pease of heavens perfect cabanossy och bratwurst är. Beyond korven smakar som en beyondburgare i korvformat. Scan har en helt OK också. För mig är det konsistensen som prioriteras, smaken kan åtminstone kryddas fram.

Korv är svårast tycker jag, främst konsistensen. Bäst av dom jag provat tycker jag pease of heavens perfect cabanossy och bratwurst är. Beyond korven smakar som en beyondburgare i korvformat. Scan har en helt OK också. För mig är det konsistensen som prioriteras, smaken kan åtminstone kryddas fram.
Håller med, korv konsistens har de svårt med, kryddning går att lösa själv även om det är märkligt att tillverkaren inte gör mer av det.

Finns ok fulkorv som falu, wienerkorv/Dennis som har mycket fett och lite konsistens men ”riktig” korv med skinn som knakar haltar.

Det är kul att variera in lite produkter men kan hålla med om att en rätt som indiskt Daal m.fl. som är vegetarisk i grunden oftast blir bättre.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
richardtenggren
De där kebabspetten var verkligen inte bra enligt mig, tror dock min förpackning var röd? Vi gillar ICAs ”råa” Kebabspett bättre :)

Edit: icke-vego är röd

Blodsoppen
Där ser man. Inget jag tror hade hamnat i min shoppingkorg.

Maria T Maria T skrev:

Hur kan man vara ointresserad av mat? Galet.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur kan man vara ointresserad av mat? Galet.
Somliga äter för att leva. Andra lever för att äta.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Åsa Lund
Kanske sommarens sista små jordgubbar igår?
Skål med jordgubbar på bord bredvid ett glas rosévin och mjölkdryck-förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
AndersMalmgren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.