1 031 905 läst · 13 915 svar
1032k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Blodsoppen skrev:
Det är färdigköpta kebabspett, pommes, aioli, bea och habanerosalsa. Inte fantastiskt, inte dåligt.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Personligen tycker jag breda pommes ska vara triple-friterade.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Tack @Storsockret och @MsTake - nu fattar jag
Jag är nästan-vegetarian och äter grönsaker sex dagar av sju; mannen tycker mat är rätt ointressant och äter vad som bjuds så jag smyger in mer och mer vegoalternativ, färsen brukar vara bra och även "bullarna".
Finns det god körv så ska vi nog båda kunna äta av den!
(Jag äter mycket vegetariskt främst av hälsoskäl. Min bättre/sämre hälft har inget konto på byggahus.se så han lämnas utanför)
Jag är nästan-vegetarian och äter grönsaker sex dagar av sju; mannen tycker mat är rätt ointressant och äter vad som bjuds så jag smyger in mer och mer vegoalternativ, färsen brukar vara bra och även "bullarna".
(Jag äter mycket vegetariskt främst av hälsoskäl. Min bättre/sämre hälft har inget konto på byggahus.se så han lämnas utanför)
Korv är svårast tycker jag, främst konsistensen. Bäst av dom jag provat tycker jag pease of heavens perfect cabanossy och bratwurst är. Beyond korven smakar som en beyondburgare i korvformat. Scan har en helt OK också. För mig är det konsistensen som prioriteras, smaken kan åtminstone kryddas fram.Maria T skrev:Tack @Storsockret och @MsTake - nu fattar jag
Lyssningstips på tal om att äta vegetariskt på grund av hälsoskäl.
https://open.spotify.com/episode/2v...i=apbIYEW_QG2OEWbLBG09XA&utm_source=copy-link
För att balansera ut lyssningstipset
https://open.spotify.com/episode/2v...i=apbIYEW_QG2OEWbLBG09XA&utm_source=copy-link
För att balansera ut lyssningstipset
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller med, korv konsistens har de svårt med, kryddning går att lösa själv även om det är märkligt att tillverkaren inte gör mer av det.Storsockret skrev:
Finns ok fulkorv som falu, wienerkorv/Dennis som har mycket fett och lite konsistens men ”riktig” korv med skinn som knakar haltar.
Det är kul att variera in lite produkter men kan hålla med om att en rätt som indiskt Daal m.fl. som är vegetarisk i grunden oftast blir bättre.
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Hur kan man vara ointresserad av mat? Galet.Maria T skrev:Tack @Storsockret och @MsTake - nu fattar jag