Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Som morfar alltid sade: "Den sista idioten är inte född än"
[bild]
Håller fullständigt med ”morfar”. Men med en ändring, och det gäller att Idioten är nödvändigtvis inte den som köper utan de som tar fram sådana (livsmedel?) och mest troligtvis med en hoper av tillsatser. Och i min enfaldighet så trodde jag inte att det fanns en sådan produkt, men med ett sådant ord som bechamel (Vitsås eller mjölksås), så låter det ju märkvärdigare än det är att tillaga, och därav finns det kanske ett konstruerat behov.

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Noramasen Noramasen skrev:
Håller fullständigt med ”morfar”. Men med en ändring, och det gäller att Idioten är nödvändigtvis inte den som köper utan de som tar fram sådana (livsmedel?) och mest troligtvis med en hoper av tillsatser. Och i min enfaldighet så trodde jag inte att det fanns en sådan produkt, men med ett sådant ord som bechamel (Vitsås eller mjölksås), så låter det ju märkvärdigare än det är att tillaga, och därav finns det kanske ett konstruerat behov.
Det är väl tyvärr snart lättare att säga vilka matprodukter som inte finns färdiga.

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är väl tyvärr snart lättare att säga vilka matprodukter som inte finns färdiga.
Kanske är så, men tråden här visar att det oftast finns alternativ att låta maten göras från grunden med riktiga råvaror och utan dessa kemiska konstellationer. Och det är glädjande trots att inte allt faller mig i smaken:love:

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Juicy hamburger i röd plastkorg med flera lager, sesambröd, ostdetaljer och tillbehör i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev burgare t lunch idag

• Gilla
  • Älska
Hus tomte och 7 till
  • Laddar…
Hemmagjord burgare
YAiRWaS.jpg

Måste säga jag tror det blev godaste burgaren jag gjort. Fick den å smaka som ur ett gammaldags gatukök. Å bara med rostbröd från lidl jag hade i panini-pressen

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
En sak som kanske hjälpte var det här fettet jag raffinerat från nöttalg, stekte i det första gången:

JGMODDe.jpg

• Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Gjorde mellanmål åt sonen igår. Plockade inte nyponen själv, kallar det ändå att jag lagade från grunden :cool:
Köksbänk med nyponskalsmjöl, sockerburk och förpackning potatismjöl.
Skapa konto
Skål med hemlagad nyponsoppa och en klick grädde, placerad på en mörk köksbänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Gjorde mellanmål åt sonen igår. Plockade inte nyponen själv, kallar det ändå att jag lagade från grunden :cool:
[bild] [bild]
Ser väldigt gott ut. :D

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Blodsoppen
Brunch på gång. En stekpanna på spisen bredvid en förpackning bacon och äggkartong redo för brunch.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lunchdags!

[bild]
som vanligt är vi alla djupt imponerade över vilken dyr mat du äter.

• Haha
  • Älska
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Vår ugn är sådär om man ställer den på 50 grader som är lägsta så kör del upp till 70 grader för att sedan stänga av och starta igen vid 50 grader så håller den på så.

Skärmavbild från en termometerapp som visar ojämn temperaturkontroll med en sensor vid 67°C.
Skapa konto

En stek med termometer i en ugnspanna inne i en öppen ugn som illustrerar diskussionen om ugnens temperaturproblem.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Är nog inte helt ovanligt

Biff Rydberg är ju ändå - biff rydberg.
Biff Rydberg på tallrik med tärnad potatis, stekt lök, rå äggula och senapskräm, bredvid en IPA-flaska.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fgo och 5 till
  • Laddar…
Vad tror ni det blir för tillbehör till köttet :)

Skärbräda med hackad persilja och lök, ost på tallrik och öppen förpackning torkad dragon på köksbänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Wow, bilder från köket ;)

• Haha
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.