1 009 823 läst · 13 687 svar
1010k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Det var en risig bit
Renoverare
· Stockholm
· 18 397 inlägg
Flopp? Svinfin entrecote
På tok för varmt för varm mat. Frugan gjorde en variant av gubbröra med rädisor. Och det tillsammans med Skedvibröd gjord på bla surdeg. (Djävelbärg det godaste knäckebrödet jag fått i min läckergom)
Sedan att detta gick ner i magen med en förhållande god medioker fulöl låter sig kompenseras av värmen.
Sedan att detta gick ner i magen med en förhållande god medioker fulöl låter sig kompenseras av värmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är inte Skedvibrödet numera det som en gång var Vikabröd?Noramasen skrev:På tok för varmt för varm mat. Frugan gjorde en variant av gubbröra med rädisor. Och det tillsammans med Skedvibröd gjord på bla surdeg. (Djävelbärg det godaste knäckebrödet jag fått i min läckergom)
[bild]
Mycket gott bröd oavsett, som gjort för några skivor smakrik ost, tex. Västerbotten på.
https://skedvibrod.se/knackebrodsbageriet/historia/
Stämmer bra det och det är för väl att de återupptog produktionen men med nytt namn. Och jag tycker att det är bara såå mycket godare än stora stygga drakens (Leksandsbröds) Vikabröd är. Och att det ska vara en väldigt vällagrad ost på är…hmm vattnas i munnen, kanske inte ett obligatoriskt men måstevalFredrikR skrev: