Storsockret
M Mortsken skrev:
Kött är mycket nyttigare, billigare och tydligen godare.
Varför vill du ha alternativ? :)
För att jag egentligen tycker det är rätt förkastligt att föda upp djur för att ha ihjäl dom :)

• Gilla
  • Älska
RoAd och 1 till
  • Laddar…
C
Storsockret Storsockret skrev:
För att jag egentligen tycker det är rätt förkastligt att föda upp djur för att ha ihjäl dom :)
Det kan man ju ha full förståelse för, men jag har också svårt att förstå den där strävan att försöka förvandla grönsakerna till en artificiell köttbit, i stället för att ta tillvara de egenskaper de har.

• Gilla
crillux och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Köp viltkött ;)

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det kan man ju ha full förståelse för, men jag har också svårt att förstå den där strävan att försöka förvandla grönsakerna till en artificiell köttbit
Precis så.
Framför allt som det framställs som att det skulle vara ett nyttigt och miljövänligt alternativ.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det kan man ju ha full förståelse för, men jag har också svårt att förstå den där strävan att försöka förvandla grönsakerna till en artificiell köttbit, i stället för att ta tillvara de egenskaper de har.
Det tror jag också många gör, men ibland eftersträvar man de egenskapar som en köttbit har och då är det väl fantastiskt om de kan få det utan den stora miljöpåverkar som köttindustrin har samt att några djur blev lidande.

Det ena utesluter ju inte det andra och ombyte förnöjer..

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
men ibland eftersträvar man de egenskapar som en köttbit har och då är det väl fantastiskt om de kan få det utan den stora miljöpåverkar som köttindustrin har
Det är ju problemet.
Detta är långt ifrån de bra egenskaperna en köttbit har.
Water, soy protein concentrate, wheat protein isolate, sunflower oil, natural flavors, beetroot powder, kappa carrageenan, methylcellulose, salt, yeast extract, iron, vitamin B12.
Att det skulle vara miljövänligare än en lokaluppfödd köttbit är ju också inte sant.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Det är ju problemet.
Detta är långt ifrån de bra egenskaperna en köttbit har.
Alla resor börjar någonstans..

M Mortsken skrev:
Att det skulle vara miljövänligare än en lokaluppfödd köttbit är ju också inte sant.
Det spelar mindre roll att köttet är närproducerat då det är själva kon som står för merpartet av utsläppet och inte transporten.

Åsa Lund
  • Gilla
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Blev grillat ikväll och hembakta frallor

En tallrik med grillat kött, potatisklyftor, sallad och två hembakta frallor med smör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Blev grillat ikväll och hembakta frallor

[bild]
så ledsen frallhalvan utan smör ser ut☺️

• Haha
Pappa1986
  • Laddar…
M MsTake skrev:
så ledsen frallan utan smör ser ut☺️
Den va lite varm så då vill man ju ha den "nybrädd" :crysmile:

• Gilla
MsTake
  • Laddar…
Blodsoppen
Tacokebab. Ingredienser för att göra tacokebab: stekt kött i en panna, tortillabröd och hackade grönsaker på en skärbräda.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Här blev det jordärtskockssoppa, bacon & Bröd.
Svingott
Tallrik med krämig jordärtskockssoppa toppad med hackad bacon och färsk persilja.
Skapa konto

• Gilla
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
P Pappa1986 skrev:
Här blev det jordärtskockssoppa, bacon & Bröd.
Svingott
[bild]
Ja det är inte dumt alls.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Lagade detta fast med svensk lövbiff istället
[länk]
[bild]
Barnen älskade det!
Det där lät och såg lockande ut.
Yakiniku är favorit på Chopchop. (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.