994 502 läst · 13 488 svar
995k läst
13,5k svar
Vad blir det för mat?
Skivan är med stor sannolik för hård att borras med vanliga borr. Och även om så inte vore fallet behöver skivan slipas efter borrning för att fungera bra.
Sen lär det ju vara för tätt mellan hålen för att göra dem nämnvärt större. Det är ju fler hål i en skiva med mindre hål.
Men det finns skivor att köpa i allehanda storlekar, törs nästan garantera att det finns till din maskin.
Sen lär det ju vara för tätt mellan hålen för att göra dem nämnvärt större. Det är ju fler hål i en skiva med mindre hål.
Men det finns skivor att köpa i allehanda storlekar, törs nästan garantera att det finns till din maskin.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Efter 1h45m i 115C på grillen Vart Tomahawken äntligen klar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Nja.AndersMalmgren skrev:
Min farfar var fiskare min far fortsatte med det som "fritidssyssla" och jag har i mina yngre dar också jobbat med fisket. Under sommarloven var det fulltidsarbete.
Kalix löjrom fick det heta även det vi tog upp. Området som får kalla det för Kalix löjrom är Haparanda- Skellefteå om jag inte minns fel.
Sikrom är sånt vi tog från sik. Lika bra imo som löjrom.
Löjrom är från siklöjan, den kallas Kalix löjrom om den tagits från området jag nämnde.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Det är från bottenhavet den ska komma för att få heta Kalix. Nej det var tydligen fel av mig att siklöja och sik var samma fisk från olika platser.T TheGame skrev:Nja.
Min farfar var fiskare min far fortsatte med det som "fritidssyssla" och jag har i mina yngre dar också jobbat med fisket. Under sommarloven var det fulltidsarbete.
Kalix löjrom fick det heta även det vi tog upp. Området som får kalla det för Kalix löjrom är Haparanda- Skellefteå om jag inte minns fel.
Sikrom är sånt vi tog från sik. Lika bra imo som löjrom.
Löjrom är från siklöjan, den kallas Kalix löjrom om den tagits från området jag nämnde.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Med weber är det bara att lägga på locket. Tips, köp fin cheddarost från saluhall, säg att du ska göra hamburgare så får du en sort som smälter bra.Korvgubbe skrev:Ett tips för att snabbsmälta osten är att ha en het bit stål på grillen, lägga hamburgarna över den, på med osten, spruta på lite vatten på stålet och lägga ett lock, t ex en rostfri bunke över och ånga osten. Härligt smält ost på under tio sekunder.
Behöver inte vara något avancerat, jag kör på en liten gjutjärnspanna jag köpte på dollarstore för typ 20:- eller något sådant.
Själv åt jag färskpotatis och matjessill, den svenska sommaren när den är som bäst!
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg