Skivan är med stor sannolik för hård att borras med vanliga borr. Och även om så inte vore fallet behöver skivan slipas efter borrning för att fungera bra.

Sen lär det ju vara för tätt mellan hålen för att göra dem nämnvärt större. Det är ju fler hål i en skiva med mindre hål.

Men det finns skivor att köpa i allehanda storlekar, törs nästan garantera att det finns till din maskin.

• Gilla
nino
  • Laddar…
K
Efter 1h45m i 115C på grillen Vart Tomahawken äntligen klar.

• Grillad tomahawkstek efter tillagning, upplagd på en träskärbräda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grillad tomahawkstek väl brynt och serverad på en träskärbräda.
    Skapa konto
  • Skivor av grillad tomahawkstek på en skärbräda.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag antar motorn inte är borstlös på den gamla så kan vara värde uppdatera. (edit: jag bara killgissar det är borstlös i den moderna versionen :D)
Kan man byta motorn mot en modern?

P pmd skrev:
Kan man byta motorn mot en modern?
Ingen aning om jag ska vara ärlig. Men lär kosta som en ny eller närmare om det går. Men om effekten är okej på de gamla är det ju bara ljudvolym och verkningsgrad som är problemet något man nog kan leva med.

Sikrom kallas det om det inte är från Kalix. Men nu hittar jag inte den källan så antingen har jag fel eller så har reglerna ändrats :)
Nja.
Min farfar var fiskare min far fortsatte med det som "fritidssyssla" och jag har i mina yngre dar också jobbat med fisket. Under sommarloven var det fulltidsarbete.
Kalix löjrom fick det heta även det vi tog upp. Området som får kalla det för Kalix löjrom är Haparanda- Skellefteå om jag inte minns fel.

Sikrom är sånt vi tog från sik. Lika bra imo som löjrom.
Löjrom är från siklöjan, den kallas Kalix löjrom om den tagits från området jag nämnde.

T TheGame skrev:
Nja.
Min farfar var fiskare min far fortsatte med det som "fritidssyssla" och jag har i mina yngre dar också jobbat med fisket. Under sommarloven var det fulltidsarbete.
Kalix löjrom fick det heta även det vi tog upp. Området som får kalla det för Kalix löjrom är Haparanda- Skellefteå om jag inte minns fel.

Sikrom är sånt vi tog från sik. Lika bra imo som löjrom.
Löjrom är från siklöjan, den kallas Kalix löjrom om den tagits från området jag nämnde.
Det är från bottenhavet den ska komma för att få heta Kalix. Nej det var tydligen fel av mig att siklöja och sik var samma fisk från olika platser.

Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Ett tips för att snabbsmälta osten är att ha en het bit stål på grillen, lägga hamburgarna över den, på med osten, spruta på lite vatten på stålet och lägga ett lock, t ex en rostfri bunke över och ånga osten. Härligt smält ost på under tio sekunder.
Behöver inte vara något avancerat, jag kör på en liten gjutjärnspanna jag köpte på dollarstore för typ 20:- eller något sådant.

Själv åt jag färskpotatis och matjessill, den svenska sommaren när den är som bäst!
Med weber är det bara att lägga på locket. Tips, köp fin cheddarost från saluhall, säg att du ska göra hamburgare så får du en sort som smälter bra.

Mellqvist Matbar har kört tappas ett tag, kan starkt rekommendera. Så slipper man åka till
boquerian I city

Tapas på tallrik med ris och ett glas rödvin, bredvid en blå vattenflaska på en restaurangterrass.
Skapa konto

Vad är det vita? Ris?

Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det vita? Ris?
Ost

• Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Ost
Riven ost? F-n nu blev jag hungrig!

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Riven ost? F-n nu blev jag hungrig!
Japp, fast högen är inte bara ost :) det är kronärtskocka under :) och ännu viktigare riven tryffel :heart:

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Hus tomte
Lite lax å plugg

• Grillad hel laxfilé i folie, majs på kolvar och stekt potatis på en grill.
    Skapa konto
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
A
SAPA TV | ẨM THỰC ĐỒNG QUÊ VỚI MÓN ĂN SIÊU NGON TỐN RƯỢU - YouTube

dagens middag kanske?

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Coq au vin.

En tupp med röd kam framför ett hönshus, omgiven av andra höns på gräset.
Skapa konto

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Jeppson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.