12 731 läst · 75 svar
13k läst
75 svar
Vad andvända för kopplingsdosor för att vidarekoppla 3-fas?
Är väldigt glad för undervisningen. Men hade varit glad för lite feedback åt andra hållet med, om det mot förmodan fanns nått positivt att säga med.E elmont skrev:Och det du ser som klagomål kanske någon annan skulle tagit till sig och tackat för "undervisningen". Och kan man inte gör tvärare böjar på kabeln så är det endera nått fel på kabeln eller den som ska göra böjen. Och den elektriker som sade 40-50 cm mellan klammerna är högst troligt inte en yrkesman. Man räknar ca 5 klammer/meter när man räknar på jobb.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 891 inlägg
Ska du ha feedback åt andra hållet får du börja att göra om klamring och böjar så vi kan säga att det blev bättre.
När jag såg långböjen med ett klammer mitt i så reste sig nackhåren och bara neeeej.
Protte
När jag såg långböjen med ett klammer mitt i så reste sig nackhåren och bara neeeej.
Protte
Medlem
· Västernorrland
· 10 897 inlägg
Gör du ett mycket snyggt jobb så får du kanske kredit för det, men för ett jobb med standardutförande är väl inget att orda om. Men når man inte ens standardnivå finns det knappast några dunkar i ryggen att förvänta sig.Andy 80 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 897 inlägg
Fast läser man tråden så är det ju knappast någon som sagt nå negativt. Man reagerar bara på det uppenbara och påpekar det. Det kan man ju tolka på många vis men man måste ju inte ta det som att man sågas jäms med fotknölarna.
Så länge det är korrekt installerat, apparater sitter fast och likaså kablaget så är det ju inget fundamentalt fel på det så. Det är bara det att det är ju det där lilla extra som visar på att det är "seriöst"
Så länge det är korrekt installerat, apparater sitter fast och likaså kablaget så är det ju inget fundamentalt fel på det så. Det är bara det att det är ju det där lilla extra som visar på att det är "seriöst"
Medlem
· Västernorrland
· 10 897 inlägg
Jo så är det nog säkert men så länge man vet att det är säkert så ansvarar man ju för sin egen elanläggning. Sen får man väl ta till sig av tips och titta på andras arbeten om man gör nåt mer.
Jag är själv en hobbymänniska och gör allt själv, mest för att jag inte har råd att anlita folk till allt möjligt. Är estetiskt lagd och går jag i affärer med sambon så tittar hon på kläder och jag tittar i taket och förfasar mig över alla hemska dragningar.........
Jag är själv en hobbymänniska och gör allt själv, mest för att jag inte har råd att anlita folk till allt möjligt. Är estetiskt lagd och går jag i affärer med sambon så tittar hon på kläder och jag tittar i taket och förfasar mig över alla hemska dragningar.........
Och det är inte en bild på vandalism ? Jag tror inte att varken en hempulare eller yrkesman skulle lämna ett jobb på de viset.
Ps
Att andra gör jobb som ser förfärliga ut och har allt att önska gör ju inte nästa "montör" fribiljett till att utföra ett undermåligt jobb. Speciellt tråkigt är det när "montören" fått bra instruktioner men tycker dom blir för jobbiga att följa och tar sin egen väg.
Ps
Att andra gör jobb som ser förfärliga ut och har allt att önska gör ju inte nästa "montör" fribiljett till att utföra ett undermåligt jobb. Speciellt tråkigt är det när "montören" fått bra instruktioner men tycker dom blir för jobbiga att följa och tar sin egen väg.
E elmont skrev:Och det är inte en bild på vandalism ? Jag tror inte att varken en hempulare eller yrkesman skulle lämna ett jobb på de viset.
Ps
Elmont, jag tycker att den installatören du beskriver inte skulle låta inbjuda till vandalism.E elmont skrev:Och det är inte en bild på vandalism ? Jag tror inte att varken en hempulare eller yrkesman skulle lämna ett jobb på de viset.
Ps
Det finns prima strålskydd med böjar och allt, givetvis kommer hulkarna från gymmet börja använda kabeln som motståndsband annars.