P pmd skrev:
S fick ju sämre resultat i EU-valet jämfört med resultatet i senaste riksdagsvalet. Hur stärker det tesen?
Jag syftar på hela vänstersidan… de som köper dessa röster via bidrag.
 
P
Har Vänsterpartiet varit instrumentellt för svensk invandringspolitik?
Det tror inte jag. Invandringspolitiken under de senaste minst 15 åren har bestämts av de stora partierna M och S.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P pmd skrev:
Har Vänsterpartiet varit instrumentellt för svensk invandringspolitik?
Det tror inte jag. Invandringspolitiken under de senaste minst 15 åren har bestämts av de stora partierna M och S.
Det var viktigare att vara emot SD än att ha en egen politisk linje. Utan V skulle S inte kunna driva igenom någonting. Så visst har V varit avgörande!
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
P
S har varit i koalition med MP sen Lövens första regering 2014. Innan dess hade Reinfeldts regeringar stöd av MP 2006-2014 (men inte i koalition).

Visst kan V ha stött Lövens och Anderssons regeringar, men partiet har knappast varit instrumentellt för invandringspolitiken. Det är snarare MP som har stått för en generös invandringspolitik och haft stora möjligheter att påverka politiken genom att sitta i koalition med S i flera regeringar.

Under Reinfeldts regeringstid tror jag inte att det behövdes mycket stöd från icke-regeringspartier för att driva invandringspolitiken. Den var mycket generös. ("Öppna era hjärtan".)
 
  • Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Jag blev lite nyfiken på faktiska siffror, så tog fram vilken totalskatt man betalar vid olika inkomstnivåer (stockholms kommun)

25000: 18%
50000: 23%
75000: 32%
100000: 37%
150000: 42%

(alla siffror från [länk])
Nej, du har helt fel siffror!
Om din inlomst är 120.000 kr så är den totala skatten ungefär 15.000 kr.
Så totalskatt på Årsinkomst 120.000 kr ca 12%
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Nej, du har helt fel siffror!
Om din inlomst är 120.000 kr så är den totala skatten ungefär 15.000 kr.
Så totalskatt på Årsinkomst 120.000 kr ca 12%
Siffror som presenterades var väl
Månadslöner…?🤔
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F
lunnabo lunnabo skrev:
Nej, du har helt fel siffror!
Om din inlomst är 120.000 kr så är den totala skatten ungefär 15.000 kr.
Så totalskatt på Årsinkomst 120.000 kr ca 12%
Det har aldrig slagit dig att det kanske finns folk som har riktiga jobb och tjänar pengar? Det ör månadsinkomst och det är inget som är fel med siffrorna.
 
F fsn skrev:
Det har aldrig slagit dig att det kanske finns folk som har riktiga jobb och tjänar pengar? Det ör månadsinkomst och det är inget som är fel med siffrorna.
Aldrig lyckas fsn skriva rätt.
Kanske, kanske kan fsn lyckas någon gång i framtiden?
 
Z Zodde skrev:
Siffror som presenterades var väl
Månadslöner…?🤔
Var hittade du den informationen i inlägget att det var månadslöner?
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Var hittade du den informationen i inlägget att det var månadslöner?
Summorna som redovisades var omkring median månadslön

Absolut inte i närheten av median årslön.

Enkel logik.

Säger nån på tv att det är 90 grader utomhus utgår man ifrån att de menar Fahrenheit, inte att de håller på å brinna upp vid ett vulkanutbrott.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Var hittade du den informationen i inlägget att det var månadslöner?
Om du hade bemödat dig att klicka på länken till skatteverket så hade du förstått.

Där frågas:

Skärmbild av Skatteverkets sida med texten "Jag vill räkna ut min inkomst per månad efter skatt och se min skattetabell". Texten "inkomst per månad" är markerad.
En sida från Skatteverket som frågar om vilken typ av inkomst du har och beloppet per månad före skatt, med ett val markerat för lön och liknande ersättningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Nej, du har helt fel siffror!
Om din inlomst är 120.000 kr så är den totala skatten ungefär 15.000 kr.
Så totalskatt på Årsinkomst 120.000 kr ca 12%
Fick en bonus på 240.000 kr med 57% skatt avdragen. Nu kan jag vara med och finansiera importen av kriminalitet (röster till vänstersidan), sjukvård till gängmedlemmar, tandvård till alla anhöriga (som behöver total sanering), bidrag och slöseriet inom offentlig förvaltning.
 
  • Wow
Dilato
  • Laddar…
F
lunnabo lunnabo skrev:
Aldrig lyckas fsn skriva rätt.
Kanske, kanske kan fsn lyckas någon gång i framtiden?
Oj, förlåt. Är det det faktum att ”ä” och ”ö” råkar sitta ganska nära varandra på en telefon som stör dig? Jag har andra bra och värdefulla egenskaper, det stör inte mig det minsta faktiskt att telefonens kapacitiva skärm med skyddsglas inte är så precis som man skulle önska och att det fåkar bli en nörliggande bokstab iställef.

Det är rätt ovidkommande jämfört med att ta fel på ett helt år.



Pinsamt för ”advokaten” med en sån monstertavla? 😂😂 Så hur var det nu, hur mycket skatt (utan jämkning) dras på bruttolönen för en Stockholmare som tjänar 120’ i månaden?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F
T tmjreviews skrev:
Fick en bonus på 240.000 kr med 57% skatt avdragen. Nu kan jag vara med och finansiera importen av kriminalitet (röster till vänstersidan), sjukvård till gängmedlemmar, tandvård till alla anhöriga (som behöver total sanering), bidrag och slöseriet inom offentlig förvaltning.
Du får rimligtvis tillbaka några få procent av det efter deklarationen, det är väl en schablonbeskattning.
 
  • Gilla
ajn82 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.