Har en plastmatta i ett rum som ligger löst över någon form av mjuk underlag. Det är lite svikt när man går på det, är ulliknande. Ungefär som tovad ull. Mannen testade att elda en bit för att se om det var flamskyddsbehandlat men det brann bra, luktade ganska starkt. Så till frågan. Vad är detta för material? Bör jag ta bort det och hur går jag i så fall tillväga?
Plastmattan som ligger överst är från 1977 och heter Novilon Baltic.
Det där ser ut som "lump" - dvs textilrester.M Marmeluring skrev:Har en plastmatta i ett rum som ligger löst över någon form av mjuk underlag. Det är lite svikt när man går på det, är ulliknande. Ungefär som tovad ull. Mannen testade att elda en bit för att se om det var flamskyddsbehandlat men det brann bra, luktade ganska starkt. Så till frågan. Vad är detta för material? Bör jag ta bort det och hur går jag i så fall tillväga?
Har antagligen används som extra isolering
Man bör nog inte lägga en plastmatta direkt på det, käns som att det blir "svaijgit" då ?
Vill man ha kvar den extra isoleringen så bör man nog lägga ett undergolv ovanpå först, och se till att regla upp det med rimligt cc
Medlem
· Västernorrland
· 11 137 inlägg
känns som nåt patent av nån pensionerad snickare........dylika kan ha alla möjliga saker för sig. Känns inte som ett bra underlag för nå ytskikt iallafall............
Klicka här för att svara