7 843 läst · 91 svar
8k läst
91 svar
Vad är det för kablar?
Han är troligen bortrest på semester någonstans..U Uffe A skrev:
Kinkig multimeter om den inte ens klarar mäta 231V, då gäller det starta ett par tunga laster innan mätning så man säkert ligger under 230V.
Innehåller dosan 400V är det elementet före sin sons i slingan, innehåller den bara 1 fas ligger den efter och kan stängas.
Wago är inte ordentligt kopplade i felande elementet, glöm inte klippa och skala om detta innan du stänger dosan.
Wago är inte ordentligt kopplade i felande elementet, glöm inte klippa och skala om detta innan du stänger dosan.
Ok, den tredje fasen då?Patfa85 skrev:
Jag har läst innan att du inte uppmätt 400V mellan faserna som går till ditt felande element?
Är det 400V i föregående element?
Okunskap blir kunskap sakta men säkert i små steg. Nu har jag klurat ut hur multimetern fungerar iaf, och jag har bra kräm mellan faserna till det element som felar. Men som sagt. Ena fasen slutar ju där i wagon och går inte in i elementet. Så det som går in i elementet är 230 v. Därför det kanske bara blir lite ljummet i dosan där vredet är?S Slugge skrev:
Ja, det är bara två av tre faser som går in till varje element, den tredje går omväxlande vidare, detta för att sprida de tre faserna jämnt över tvåfaslasterna.Patfa85 skrev:Okunskap blir kunskap sakta men säkert i små steg. Nu har jag klurat ut hur multimetern fungerar iaf, och jag har bra kräm mellan faserna till det element som felar. Men som sagt. Ena fasen slutar ju där i wagon och går inte in i elementet. Så det som går in i elementet är 230 v. Därför det kanske bara blir lite ljummet i dosan där vredet är?
Men då har du 400V in i elementet?
Lite åtgärdat, ja nu när jag mäter mellan svart och brun så är det OL iaf. Så det är ju bra kräm in men ändå så är det kallt