7 870 läst · 91 svar
8k läst
91 svar
Vad är det för kablar?
Okej, och det är nånting man bör skaffa? Det enda som sitter vid centralen är en dosa som går till luftvärmepumpen. Centralen bör jag inte ge mig in i. Alla andra element för övrigt går som dem ska på öv. Är totalt 4 stycken
Jag har 230v mellan jord och svart och 230 mellan jord och brun. Och jag TROR inte jag får upp 400v för hur jag än mäter säger inte apparaten OL.E elmont skrev:
Moderator
· Stockholm
· 52 565 inlägg
Om man förstorar upp bilden på centralen, så tycker jag det ser ut som mittsäkringen i grupp 19 är trasig.
Nja jag säger ring en elektriker som får bena ut det mesta ..förmycke som är oklart om du inte vet med än att det är nog 230v...eller ?
Spänningsprovare från Clas Ohlson ...
Sen kan man undra varför det är 1m uppskal och ingen spänning och dosa från 1983 varför är radiatorn brun vid vredet ..många funderingar
Byta radiator dosa tråd å i ditt fall rekommenderas en JFB
Spänningsprovare från Clas Ohlson ...
Sen kan man undra varför det är 1m uppskal och ingen spänning och dosa från 1983 varför är radiatorn brun vid vredet ..många funderingar
Byta radiator dosa tråd å i ditt fall rekommenderas en JFB
Produkter som diskuteras: "Spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Jag kollade på ett element på nedervåningen, där var det indraget jord, grön och svart. Mätte 230 mellan jord och faserna och mellan faserna skrek mätaren OL så ”antagligen” går det in 400 v där. Och likaså i ett annat element på ÖV går två faser in. Så min tanke är att brun, grön och jord ska in i elementet som ej fungerar, då det inte får 400v som det är nu. Ja det är lite funderingar, och varför är det en ip65-dosa?
Tror du behöver kolla så alla dina säkringar är hela. Ser du testhålen i propphuvarna? Mäter du mellan säkringarna ska det visa 400V mellan alla 3 på din värmepump.Patfa85 skrev:
Ring på hos grannen och låna en spänningsprovare.
Är inte en spänningsprovare normal utrustning i varje hushåll precis som en dammsugare?S Slugge skrev:
Trodde alla hade en