166 läst · 3 svar
166 läst
3 svar
Vad är bra märken inom badrum?
Vi ska renovera badrum och funderar lite kring vad som är bra märken och inte.
Vad jag läst mig till är Geberit bra för fixturen.
Men vad ska man ha för toalettstol till den? Vi tänkte ha en svart så utbudet blir ju sämre.
Och vad är bra på en takdusch (har tänkt oss en i mässing) När jag tittat så verkar priserna vara lägre om det är 150 cc finns det någon nackdel att välja det? (vi ska ha en rörmokare som ska dra PEX rör så vi kan välja )
Men vad ska man ha för toalettstol till den? Vi tänkte ha en svart så utbudet blir ju sämre.
Och vad är bra på en takdusch (har tänkt oss en i mässing) När jag tittat så verkar priserna vara lägre om det är 150 cc finns det någon nackdel att välja det? (vi ska ha en rörmokare som ska dra PEX rör så vi kan välja )
Ifös toalettstolar är mycket vanliga och verkar sällan orsaka problem.
När det gäller blandare inkl. duschblandartillbehör som takdusch, så verkar den vanligaste rekommendationen vara att välja de som har reservdelar under lång tid och som rörmokare är välbekanta med, dvs. från FM Mattson, Mora Armatur och ev. Grohe eller Tapwell. Många verkar få problem med Tapwell, men deras kundtjänst fungerar tydligen bra och de sänder ut reservdelar.
När det gäller blandare inkl. duschblandartillbehör som takdusch, så verkar den vanligaste rekommendationen vara att välja de som har reservdelar under lång tid och som rörmokare är välbekanta med, dvs. från FM Mattson, Mora Armatur och ev. Grohe eller Tapwell. Många verkar få problem med Tapwell, men deras kundtjänst fungerar tydligen bra och de sänder ut reservdelar.
Svart är snyggt men skulle aldrig sätta in det, varje prick syns. Gillar matt städa hela tiden då är det rätt val. Vi valde Mattson med rostfri finish. Dyrare men snyggare. Sen har vi Grohe och Hans Grohe, nöjda med alla efter ca 15 år.A Amby skrev:Vi ska renovera badrum och funderar lite kring vad som är bra märken och inte.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bärighet på bro inom vägförening - vems ansvar?
Juridik -
Hur fäster jag stegen på taket? Och glidskyddet till stegen på marken?
Tak & Vind -
Altan över marken med heltäckande sarger. Bra eller dålig?
Altan & Uteplats -
Ska man kunna se små slipmärken efter golvslipning
Golv -
Borttagning av träoljemärken på granitsten inomhus
Färg, Måla & Tapetsera