Martin_B
Anna_H Anna_H skrev:
Flytta till denna tråd:
[länk]
Råkade lägga den i fel tråd. Bägge börjar ju på "Coola" :D ...aja, fixat nu i alla fall.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
H
Här har vi ett COOLT hus!!!!

https://www.svenskfast.se/hus/uppsala/uppsala/uppsala/kabo/dobelnsgatan-17/210711
Huset byggdes 1950 och ritades av Lennart Holm och Bengt Edman som bostad och representation till dåvarande Pharmaciachefen Elis Göth.

Ett trettiotalshus designat av Holm och Edman, tegelfasad med grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Retro vardagsrum med trägolv, paneltak, gröna bokhyllor längs väggen, moderna möbler och stora fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Gammelnörden och 1 till
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Fint hus på Västkusten

[länk]
Där har man varit ett natal gånger och jobbat(med värmepumpen) , huset slukar energi men de va inga problem för ägaren
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
H Haget skrev:
Här har vi ett COOLT hus!!!!

[länk]
Fortfarande tillsalu... Kåbo är normalt dyrt och eftertraktat, men detta är i utkanten av området och de attraktiva husen är oftast 1920-tal... Men marknaden är väl generellt lite trögare. Nåväl, huset är ju känt för sin brutalism...
 
H Haget skrev:
Här har vi ett COOLT hus!!!!

[länk]
Nja, mer skokartong i mina ögon? Och smaklöst inrett, hur man man tex ha den mattan på det golvet vid matgruppen? :sick:
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
Är golven original? Känns ruskigt "jobbiga"!
 
J
H Haget skrev:
Här har vi ett COOLT hus!!!!

[länk]
Smaken är olika Jag hade inte ens bott där om jag får betalt. Ser ut som en myndighetsbyggnad i mitt tycke.
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
J
T tompaah7503 skrev:
Fantastiskt fint hus, men oj vilken luring med läget. Ser öde och vackert ut, tills man bläddrade ner till kartbilden. :D
Människochock!
Ja verkligen! Tråkigt på så fint hus. Helt menlöst med fint hus när det är instängslat av skrännande grannar och åker som stinker gödsel.
 
H Haget skrev:
Här har vi ett COOLT hus!!!!

[länk]
Är det en liten radiator umder skohyllan?
 
H
joakim_j joakim_j skrev:
Är det en liten radiator umder skohyllan?
Ser ut så snygg detalj!
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
H
Smaken är ju delad som tur är slänger på en till:

https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1714752&images=1

Vit villa med grönt tak och balkong, inramad av natur och stenlagd uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välbevarat vardagsrum i villa med träbjälkar, trappa, mönstrade mattor och klassisk inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök i retrostil med trägolv, ljusblå skåp, röda detaljer och matbord med bakverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rätta mig om jag har fel, men har bestämt för mig att. Villan tillhört legendariska Erik Carlsson på taket och hans fru Pat Moss.

Efter att ha bott ett otal år i staden kan man konstatera att bättre än så här bor man inte i Trollywood Dessutom i en villa med ett stort antal underbara detaljer
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
H Haget skrev:
Smaken är ju delad som tur är slänger på en till:

[länk]

(Egentligen ska man väl klippa in bilder så tråden lever vidare men så haj är jag inte från telefonen...)

Rätta mig om jag har fel, men har bestämt för mig att. Villan tillhört legendariska Erik Carlsson på taket och hans fru Pat Moss.

Efter att ha bott ett otal år i staden kan man konstatera att bättre än så här bor man inte i Trollywood Dessutom i en villa med ett stort antal underbara detaljer
Häftig kåk!
Men köpebullar på köksbordet kändes B. Hembakat kan man väl kosta på sig i den prisklassen ;P
 
H Haget skrev:
[bild]
Fint kök. Synd att det säkert kommer rivas ut av köparen till förmån för något spånskivesmäck med halveringstid på ensiffrigt antal år.
 
...och alla rum kommer att målas vita. :cry:
 
Martin_B
Tycker inte inredningen påminner det minsta om 1910-talet. Det står att det är originaldetaljer osv.

Men detta ser ju mer ut som 60, 70-tal inredning.

Undrar om inte huset är totalt ombyggt under 60-talet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.