AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mycket pengar för så långt från ingenstans. Stycka av till vadå? ingen vill väl bo där. Finns fina hus närmare stan för samma eller mindre pengar :D
Näe, även hus/tomter utanför Stockholms omedelbara närhet är värda pengar. I många fall numera mycket pengar. Känns som nästan alla villor numera kostar 3-4-5 miljoner, även i kanten på städer som inte är jättestora. Så absolut går det att stycka tomter och sälja hus i Rönninge. Jag vet många som bor där och trivs utmärkt. Skulle jag bo nånstans söder om Stuvsta så skulle det vara just där i Rönninge. Bra kommunikationer (E4/pendeltåg) - många fina gamla hus - nära naturen - relativt långt från miljonprogram och stök.

Om det INTE går att stycka så är det obegripligt mycket pengar för ett hus som iofs ser fint ut, men som jag inte ser kan ha så stora värden att det kan mäta sig mot liknande hus på betydligt bättre lägen...
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Näe, även hus/tomter utanför Stockholms omedelbara närhet är värda pengar. I många fall numera mycket pengar. Känns som nästan alla villor numera kostar 3-4-5 miljoner, även i kanten på städer som inte är jättestora. Så absolut går det att stycka tomter och sälja hus i Rönninge. Jag vet många som bor där och trivs utmärkt. Skulle jag bo nånstans söder om Stuvsta så skulle det vara just där i Rönninge. Bra kommunikationer (E4/pendeltåg) - många fina gamla hus - nära naturen - relativt långt från miljonprogram och stök.

Om det INTE går att stycka så är det obegripligt mycket pengar för ett hus som iofs ser fint ut, men som jag inte ser kan ha så stora värden att det kan mäta sig mot liknande hus på betydligt bättre lägen...
Det där är inte Stockholms omedelbara närhet :rofl:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är inte Stockholms omedelbara närhet :rofl:
har du köpt nåt hus en? eller bara snack :crysmile:
 
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
har du köpt nåt hus en? eller bara snack :crysmile:
Jag står emot så länge jag bara kan :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är inte Stockholms omedelbara närhet :rofl:
Exakt, det jag skrev, även UTANFÖR stockholms omedelbara närhet... så bor det miljontals människor som är villiga att hosta upp 3-4-5 mille för en tomt med ett hus. Hur många tomter det blir från den marken vet jag inte...

I orter som Uppsala, Linköping, Norrköping kostar vad jag förstår fina "svensson" hus 5-10 MSEK. Och fina hus kan kosta betydligt mer.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[bild]

[länk]

Du kommer förstå varför man inte tagit bilder åt höger....
 
du menar skurebron ?
 
M maria01 skrev:
du menar skurebron ?
Yes. Skulle jag slanta upp 32millar så skulle det då vara för ett hus som inte ligger 100m från en bro som går över en.
 
A atomlab skrev:
Yes. Skulle jag slanta upp 32millar så skulle det då vara för ett hus som inte ligger 100m från en bro som går över en.
vacker bro dock låter faktiskt inte mycket vad jag mins är det verkligen 100 meter ser längre ut på bilden
 
Det byggs en ny bro brevid den gamla som gör att huset kommer ännu närmare bron. 120m om man mäter i Google Maps.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Det byggs en ny bro brevid den gamla som gör att huset kommer ännu närmare bron. 120m om man mäter i Google Maps.
det den fastighten har som inte andra sjötomter inte har är att det är djupt där så om nån vill ha en segelbåt vid egen brygga så går det
 
Fadai
J jocke31 skrev:
Väldigt int hus, men helt fel prisatt. 11-12 Mkr i bästa fall. Lär behöva renoveras/fixas för åtminstone 2-3 Mkr skulle jag gissa.
Det är skitdyrt där, men det är väl bara den hiskeliga furupanelen i källaren och de orangea väggarna i matsalen som behöver ändras. Några burkar färg, ca 1000kr.
 
Fadai Fadai skrev:
Det är skitdyrt där, men det är väl bara den hiskeliga furupanelen i källaren och de orangea väggarna i matsalen som behöver ändras. Några burkar färg, ca 1000kr.
Eftersom det inte är sålt eller det ens är budgivning på huset efter en månad så skulle jag nog säga att marknaden håller med mig.
Behövs f ö rätt mycket färg + renovering av såväl kök som badrum skulle jag säga.
 
J JohanLun skrev:
Näe, även hus/tomter utanför Stockholms omedelbara närhet är värda pengar. I många fall numera mycket pengar. Känns som nästan alla villor numera kostar 3-4-5 miljoner, även i kanten på städer som inte är jättestora. Så absolut går det att stycka tomter och sälja hus i Rönninge. Jag vet många som bor där och trivs utmärkt. Skulle jag bo nånstans söder om Stuvsta så skulle det vara just där i Rönninge. Bra kommunikationer (E4/pendeltåg) - många fina gamla hus - nära naturen - relativt långt från miljonprogram och stök.

Om det INTE går att stycka så är det obegripligt mycket pengar för ett hus som iofs ser fint ut, men som jag inte ser kan ha så stora värden att det kan mäta sig mot liknande hus på betydligt bättre lägen...
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är inte Stockholms omedelbara närhet :rofl:
priset är sat högt för att det att klämma in ett till radhus område på tomten samma som det är runt omkring

huset är ju inte värt mer en några miljoner det är ju marken som har värdet

sen har svårt att se nån som vill köpa ett hus för dom pengarna där. ingen vill ju ha det dyraste huset på orten man ser samma problem med andra hus på hemnet runt i landet där stora fina hus i små städer som kostar 20 gånger mer en alla andra specielt i sverige där det är lite fult att känna pengar man kommer inte passa in i samhället när alla vet vad man köpte det dyraste huset på orten

det är samma problem här nere har bekanta som köpte ett slot här i närheten för 2 miljoner euro när alla andra hus går för max 400 tusen dom kom aldrig in i gemenskapen på bygden alls barnen har inga kopisar päronen har inget gemensamt med alla dom andra här så dom ska flytta nu synd men så är det ofta folk umgås med sin egna klass
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.