Hejhopp!
Jag sitter och planerar för vårens projekt och det börjar närma sig dragning av ventilationskanaler etc. Jag har landat i att ha ett litet aggregat från Östberg Heru 90 (170m2) som sitter mellan takstolarna (se bild). Tilluft och Avluft hade helt klart varit lättast att bara dra ut till ett kombidon på fasaden, istället för att göra hål i taket och sätta ventiler. Finns det någon fördel att gå via ventiler i taket?
Jag sitter och planerar för vårens projekt och det börjar närma sig dragning av ventilationskanaler etc. Jag har landat i att ha ett litet aggregat från Östberg Heru 90 (170m2) som sitter mellan takstolarna (se bild). Tilluft och Avluft hade helt klart varit lättast att bara dra ut till ett kombidon på fasaden, istället för att göra hål i taket och sätta ventiler. Finns det någon fördel att gå via ventiler i taket?
Jag satte mitt kombidon riktat mot vägen på framsidan av huset. Där sitter vi aldrig, men jag kan höra ljudet varje gång jag går till/från garaget. Fasta 100cm (?) ljuddämpare är monterade på aggregatet mot kombidonet.
Jag är nöjd🙂
Jag är nöjd🙂
Vi kommer aldrig vara nära kombidonet pga det kommer sitta högt upp nära nock typ 5m från markLostmoose skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ventilationsfirma bytt plats på uteluft/avluft i FTX-system
Ventilation -
Säljes - ABC-VHS Avlufts/uteluftshuv, Svart, 160 mm - Halmstad
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Placering av avluft och uteluft
Ventilation -
Uteluft/avluft genom yttervägg - isolering?
Ventilation -
Avluft, uteluft kanaldragning
Ventilation