63 391 läst ·
43 svar
63k läst
43 svar
Undvika kissande hundar på brevlådan
;D ;D ;D Nej alls ingen avund! Har själv en 'högkissande' hanhund ;D ;D ;D men jag har faktiskt lärt honom att inte kissa mot häckar, husknutar OCH brevlådor! Jag anser absolut att hundägare skall ta sitt ansvar. Tyvärr gör inte alla det - och vad gör man då? Jag planerar att sätta en konventionell brevlåda då jag inte är intresserad av grannars hanhundsofog.Robert_Maria skrev:
Mitt eget framtida problem är att det inte finns en enda hundtunna på orten dit jag flyttar. Jag skall alltså gå & bära på en (oftast flera!) plastpåse på varje promenad.
*Suck* det är inte lätt att vara hundägare :
Ja, det är just så man skulle kunna lösa problemmet. Skulle kunna tänka mej att spraya runt brevlådan med ett medel som fastnar på hundtassar och luktar pyton först när man kommer hem med hunden ;D. Har tyvärr ingen tips på sådan substansFaidros skrev:Vi har hittills inriktat oss på åtgärder som skall få hunden att ogilla brevlådan. Jag tror man skall rikta in sig på att få hundägaren att undvika just er brevlåda. Man kan t.ex. placera ut något som hunden gillar, men som hundägaren tycker är äckligt. Det skulle kunna vara en överkörd groda eller lite gamla matrester. Hundägaren kommer säkert att gå på andra sidan gatan i fortsättningen.
gaia
Läste i DN under NoN vinjetten, (rätt länge sedan) att man i Frankrike / Italien ställer en flaska med vanligt vatten vi det ställe där hundar "brukar" kissa, enligt artikeln skulle det fungera beroende på att hundar inte kissar på färskt vatten (!), de luktar och knallar vidare enligt den artikeln. Låter otroligt men varför inte prova?
L
L
Varför inte bara sätta en inplastad skylt vid brevlådan där det står:
LÅT INTE ERA HUNDAR PISSA PÅ BREVLÅDAN!
Om detta och ev. tillsägelser inte hjälper så är det väl bara att ta reda på var hundägaren bor och sedan helt enkelt ställa sig och pissa på hans brevlåda. Då ska ni få se att det händer grejer!
Piss som piss.
LÅT INTE ERA HUNDAR PISSA PÅ BREVLÅDAN!
Om detta och ev. tillsägelser inte hjälper så är det väl bara att ta reda på var hundägaren bor och sedan helt enkelt ställa sig och pissa på hans brevlåda. Då ska ni få se att det händer grejer!
A alven39 skrev:Jag har som många andra drabbats av grannar med hundar som tror att vår nyinköpta och nyinstallerade brevlåda är en hundtoalett. Jag har satt upp lappar men de ignoreras fullständigt. Har någon ett bra tips på vad man kan strö ut vid brevlådan så att hundarna inte vill kissa där. Jag har för mig att jag hört att man kan strö ut svavel, var köper man i sådana fall det? >![]()
Många gånger har jag sett portar utomhus beströdda med svavelblomma. Det ska avskräcka hundarna att pissa där. Hela Europa såg man det. Sällan i Sverige.
Alltså gult puder, rent svavel.
Grannen satt upp en lapp med texten råttgift. Funkade braA alven39 skrev:Jag har som många andra drabbats av grannar med hundar som tror att vår nyinköpta och nyinstallerade brevlåda är en hundtoalett. Jag har satt upp lappar men de ignoreras fullständigt. Har någon ett bra tips på vad man kan strö ut vid brevlådan så att hundarna inte vill kissa där. Jag har för mig att jag hört att man kan strö ut svavel, var köper man i sådana fall det? >![]()
Högtryckstvätt är djurplågeri. Olagligt. Katter avskyr även att få vatten sprejat på sig med en vanlig liten sprejflaska, mer behövs inte.M Mats skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilka fallgropar ska man undvika vid badrumsrenovering?
Badrum -
Sätta skiffer på husfasad och undvika fukt
Byggmaterial & Byggteknik -
Robotdammsugare som klarar att undvika sladdar, strumpor mm?
Teknik -
Problem med kissande hundar
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Lära gamla hundar sitta? Undvika personskador utan att vara petig.
Övrigt Off Topic