K
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om du får hjälp från forumet med ditt problem hör det till god sed att uppdatera hur det gick. Är man inte beredd på det ska man inte starta någon tråd enligt mig ..
Väl rutet!
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om du får hjälp från forumet med ditt problem hör det till god sed att uppdatera hur det gick. Är man inte beredd på det ska man inte starta någon tråd enligt mig ..
Det har löst sig sa han. Sa inget om att forumet har hjälpt honom öht.

Hur det löst sig och vad han vill förmedla, är inte något som forumet vare har att göra med, eller borde vara intresserad av.

Blir man kränkt över att någon annan inte vill förmedla sitt liv till ett forum, ska man inte heller besöka forum, enligt mig...
 
S Sernando skrev:
Det har löst sig sa han. Sa inget om att forumet har hjälpt honom öht.

Hur det löst sig och vad han vill förmedla, är inte något som forumet vare har att göra med, eller borde vara intresserad av.

Blir man kränkt över att någon annan inte vill förmedla sitt liv till ett forum, ska man inte heller besöka forum, enligt mig...
Det är saligare att taga än att att giva således?
 
Fairlane
S Sernando skrev:
Det har löst sig sa han. Sa inget om att forumet har hjälpt honom öht.

Hur det löst sig och vad han vill förmedla, är inte något som forumet vare har att göra med, eller borde vara intresserad av.

Blir man kränkt över att någon annan inte vill förmedla sitt liv till ett forum, ska man inte heller besöka forum, enligt mig...
Poängen med att meddela lösning är ju att någon annan med liknande problem kan ha glädje av det.

Sen tycker jag det hör till allmänt hyfs när folk lägger ner sin tid, men det kan man givetvis ha olika åsikt om. Jag tror inget blivit kränkt dock.
 
  • Gilla
Sthlm_ och 5 till
  • Laddar…
S
Fairlane Fairlane skrev:
Poängen med att meddela lösning är ju att någon annan med liknande problem kan ha glädje av det.

Sen tycker jag det hör till allmänt hyfs när folk lägger ner sin tid, men det kan man givetvis ha olika åsikt om. Jag tror inget blivit kränkt dock.
Ja forumrävar har ett sätt att se på världen och andra som inte bryr sig så mycket, har viktigare saker för sig, än att trösta och tillgodose alla behov som finns hos forumrävar.

Bara att komma med uttryck som "allmänt hyfs" är lite tecken på att andra minsann måste ge något, som i själva verket är högst onödigt att ge. Men det är så det "måste vara" i denna värld av lättkränkta och barnsäkrade värld vi lever i nu.
 
  • Haha
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Jag hoppas att du inte räknar med att få hjälp med dina frågeställningar när du har en sådan inställning.
 
  • Gilla
Rejäl och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
S Sernando skrev:
Ja forumrävar har ett sätt att se på världen och andra som inte bryr sig så mycket, har viktigare saker för sig, än att trösta och tillgodose alla behov som finns hos forumrävar.
Det har faktiskt inget alls med forum att göra, utan att det fungerar precis likadant på jobbet etc. Man ställer en fråga när man har ett problem, och då brukar man kunna bjuda på lösningen lite mer än "det löste sig". Man behöver givetvis inte avslöja något om sig själv eller så. Det räcker ju rätt långt med att säga "vi kom överens med föreningen och byggare att det ska ordna detta".

Ibland kan man till och med kosta på sig ett tack, märkligt nog, även om de förslag man fått inte hjälpte. Man kan tacka för försöket att hjälpa.
S Sernando skrev:
Bara att komma med uttryck som "allmänt hyfs" är lite tecken på att andra minsann måste ge något, som i själva verket är högst onödigt att ge. Men det är så det "måste vara" i denna värld av lättkränkta och barnsäkrade värld vi lever i nu.
Du verkar lättkränkt och ha ett behov själv att förklara hur rätt sätt att uppföra sig är, så kanske är det dumt att kasta sten i glashus.

Själv är jag inte det minsta kränkt, men det är väl inte fel att förklara hur det brukar fungera på forum så att nybörjare vet och även förklara varför det finns en poäng att även bjuda på lösningen. Vill man inte så måste man såklart inte, liksom ingen måste hjälpa nästa gång.
 
  • Gilla
Tjrex och 1 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Det har löst sig sa han. Sa inget om att forumet har hjälpt honom öht.

Hur det löst sig och vad han vill förmedla, är inte något som forumet vare har att göra med, eller borde vara intresserad av.

Blir man kränkt över att någon annan inte vill förmedla sitt liv till ett forum, ska man inte heller besöka forum, enligt mig...
Forum av det här slaget bygger på att man ger och tar. Ingen hade varit här om man aldrig fick återkoppling på något. Det är en del av dealen.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.