S SCRSJP skrev:
Det har löst sig, tack för input.
Vad blev lösningen?
 
Unikt namn
Skönt att det löst sig.
Men hur man missar att koppla in varmvatten i duschen förstår jag mig inte på.
Jag skulle vilja ha en ganska grundlig granskning av det generella utförandet i detta rum av oberoende 3e man.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Om det är en pågående rättsprocess så har det väl inte löst sig?
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Nu är det kanske på väg att lösa sig. Hur nu en rättsprocess hunnits med på ett par dagar?
Men detta låter ju inte heller som ett problem för TS. Det är väl föreningen/styrelsen som sannolikt inte fått vad de har beställt.
TS talar om värdeminskning vid utanpåliggande. Hur kan det bli det, om inte ens varmvatten varit framdraget tidigare.
 
A AG A skrev:
TS talar om värdeminskning vid utanpåliggande. Hur kan det bli det, om inte ens varmvatten varit framdraget tidigare.
Jag tror nog TS menar att värdet minskar jämfört med ett fungerande badrum med dolda rör?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Jag tror inte riktigt på att synliga rör resulterar i en kraftig värdeminskning.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Måste väl gå att dra om det dolda röret (som skulle varit till varmvattnet) och koppla in det på rätt ställe i stammen?
 
Unikt namn
useless useless skrev:
Om det är en pågående rättsprocess så har det väl inte löst sig?
Det går ju att spekulera om att rättsprocessen är ett avtal där någon part tar på sig att korrigera badrummet enligt TS önskan, mot att detaljerna hålls hemliga och TS inte offentliggör vem som tabbat sig.

Ett Inte helt ovanligt upplägg när det bjuds på en "bättre" lösning som går längre än det som vanligtvis kommuniceras.

Om TS är nöjd med utfallet så är väl problemet i trådstarten avklarat?
 
  • Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det går ju att spekulera om att rättsprocessen är ett avtal där någon part tar på sig att korrigera badrummet enligt TS önskan, mot att detaljerna hålls hemliga och TS inte offentliggör vem som tabbat sig.

Ett Inte helt ovanligt upplägg när det bjuds på en "bättre" lösning som går längre än det som vanligtvis kommuniceras.

Om TS är nöjd med utfallet så är väl problemet i trådstarten avklarat?
Det verkar osannolikt att det gått från olösbart fel i måndags via rättsprocess till en förlikning med acceptabel lösning på onsdag morgon?
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm_ och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det verkar osannolikt att det gått från olösbart fel i måndags via rättsprocess till en förlikning med acceptabel lösning på onsdag morgon?
Det mest sannolika är väl att det dras utanpå och byggaren betalar någon summa till TS. Snabbast, enklast.
 
BirgitS
useless useless skrev:
Det verkar osannolikt att det gått från olösbart fel i måndags via rättsprocess till en förlikning med acceptabel lösning på onsdag morgon?
Jag vet inte men en möjlighet kanske kan vara att det var bestämt att en förhandling skulle äga rum igår och att TS skrev här i måndags för att få fler argument.
 
  • Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
S SCRSJP skrev:
Ni kan sluta spekulera, problemet har inte ”precis uppstått” jag försökte bara få lite mer kött på benen. Det har varit en lång process.
Just att spekulera är en hörnsten på Byggahus.

Spekulerar varför SCRSJP inte har koll på vem som är byggherre ens efter en lång process?

Att SCRSJP inte vill berätta relevant information för att få bättre svar är uppenbart.

Kanhända någon är konfunderad över att SCRSJP överhuvudtaget bemödigat sig att både bli medlem och starta upp denna tråd.
 
  • Gilla
  • Älska
Sernando och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag tror nog TS menar att värdet minskar jämfört med ett fungerande badrum med dolda rör?
Jo, så kan det ju vara. Men, med ungefär samma resonemang kan man ju då mena att det vore mer värt med marmor på väggarna, eller spottar i taket exempelvis. TS har ju köpt ett radhus med ett visst utseende och funktioner. Huset borde väl bli värt mer, med kopplat varmvatten till duschen, än att bara ha kallvatten?
 
useless useless skrev:
Vad blev lösningen?
Vrida på varmvattenkranen...
 
  • Gilla
Sthlm_ och 3 till
  • Laddar…
Om du får hjälp från forumet med ditt problem hör det till god sed att uppdatera hur det gick. Är man inte beredd på det ska man inte starta någon tråd enligt mig ..
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Willmanh och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.