7 578 läst · 60 svar
8k läst
60 svar
Två kalla element...
Jag har luftat, ska kanske prova igen. Men det kom vatten direkt när jag luftade. Har ingen källare.T Thomas_Blekinge skrev:
Stänga av alla andra element? Bara vrida ner termostaterna till 0?
Stänger du allt utom de kalla så ska det vara ett bra tryck i dom , men det här har du upptäckt nu när det börjar att behövas värme , ta ett foto på hur det ser ut vid elementet , så allt kommer med , ventilen och kopplet i den nedre delen
Cirk-pump vet jag inte hur man stänger av/sätter på. Trycket ligger strax under 1 bar. Om du menar rören som går upp till elementet så är dom kalla.R rävlyan skrev:
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
Hoppas att det är ok att jag ger mig in med en ytterligare fråga här? Jag har exakt samma "problem" i mitt nyköpta hus, ett element är kallt och även bägge rören. Nu till min fråga, det är i sovrummet som elementet är kallt och jag har det gärna så och reglerar med hur mycket jag har dörren öppen helt enkelt, men hur mycket "sabbar det" för effekten i värmesystemet, vad jag har förstått ska man ju ha alla element öppna.
Radiatorkoppel men ha lite is i magen så kommer det in dom som vet
Inte säker på den , om det sitter en avstängning/strypare under locket på vänster sida , den kan vara inskruvad lite för mycket och då blir det inget eller dåligt flöde över radiatorn
Inte säker på den , om det sitter en avstängning/strypare under locket på vänster sida , den kan vara inskruvad lite för mycket och då blir det inget eller dåligt flöde över radiatorn
Renoveringsnovis
· 523 inlägg
Renoveringsnovis
· 523 inlägg
Men frågan är, sabbar jag helt effektiviteten på värmesystemet om jag låter elementet vara kallt, för jag gillar det? Är det isåfall någon skillnad på att ha det så här, eller att få det att funka och sedan vrida av det?R rävlyan skrev: