5 244 läst · 34 svar
5k läst
34 svar
TV i villa, vad välja?
Arbetar också på en ÅF för Canal Digital och Viasat.
På Viasat's ÅF marknadsförings möte (ca 2v sedan), så kom frågan upp om Viasat hade planer med HDTV.
Och det fanns tydligen ingen marknad för det, och dom hade inte äns tittat på det för sina kanaler...
/CH
På Viasat's ÅF marknadsförings möte (ca 2v sedan), så kom frågan upp om Viasat hade planer med HDTV.
Och det fanns tydligen ingen marknad för det, och dom hade inte äns tittat på det för sina kanaler...
/CH
Skillnaden lär vara fruktansvärt personberoende men jag skulle säga ca 10 bättre bild på canal digital, Sen har väl inte boxer 5.1 ljud heller. Kvittar än så länge för mig då jag måste ha "lite" ny av utrustning för att hantera 5.1
Allt är relativt. När jag säger att det är en klart märkbar skillnad mellan Sattelit och Boxer, så är den ändå liten. Den är också lite avhängig på att man måste känna till det och veta vad man skall leta efter.Gojan skrev:Kan ni ge någon gradskillnad på kvalitetsskillnaden där ni även tar med marksänd analog tv.
Själv har jag kört boxer sen 2000 och tycker ju att kvaliten på min boxer digital TV bild är enormt mycket bättre än min analoga bild. Nu kör jag visserligen bara en 28" TV men tvivlar på att jag skulle få så mycket bättre bild med Canal Digital.
/Gojan
(Själv har jag 3 boxer boxar och är nöjd. Visserligen inte med mina 2 force 530T, för mjukvaran i dem suger värkligen)
Det syns tydligast vid sportsändningar och annat med snabba panoreringar. Nu tycker jag sport är en helt meningslös sysselsättning alla kategorier, så det är inget problem för mig
Jämfört med min analoga mottagning (kävlinge mot hörby) så blir det nog (helt ovetenskapligt).
Kod:
Analog .......... 2.3
Boxer .......... 9.8
Sattelit .......... 9.9
ojdå, själv har jag 2 Force 530T som funkar perfekt, men i och för sig så är jag ju nöjd med vilket mjukvara som helst bara jag har filmkanaler och sport, dock funkar de bättre än den Thompson jag hade till låns för att pröva signalen. Kommer sen köpa en box med hårddisk som kan spela in en annan kanal än den man tittar på.Kommer snart,Viasat hr en nu...
Force kan man ju koppla in hemmabion och video om man vill, dock spela in det man ser eller tidsinställt bara. 8) 8)
Force kan man ju koppla in hemmabion och video om man vill, dock spela in det man ser eller tidsinställt bara. 8) 8)
Vill man ha möjligheterna öppna, både gällande kanalpaket och teknik... då är det Parabol som gäller.
Startade själv med CanalDigital's paket men med egen Receiver. Kommer inom kort köpa Humax nya HDTV receiver för än mer "rock'n'roll"...,,
Har faktiskt idag även en Quali-tv receiver som var en av de tidigaste med stöd för HD. Kan inte gärna rekommendera den. Dels p.g.a buggigt beteende och dels det enkla faktum att den bygger bara på mpeg2, vilket gör att dörren är stängd för det som KOMMER att gälla, vilket är Mpeg4.
Startade själv med CanalDigital's paket men med egen Receiver. Kommer inom kort köpa Humax nya HDTV receiver för än mer "rock'n'roll"...,,
Har faktiskt idag även en Quali-tv receiver som var en av de tidigaste med stöd för HD. Kan inte gärna rekommendera den. Dels p.g.a buggigt beteende och dels det enkla faktum att den bygger bara på mpeg2, vilket gör att dörren är stängd för det som KOMMER att gälla, vilket är Mpeg4.