D Derbyboy skrev:
Du undrar vilket mÀrke pÄ filten som Àr bÀst vid flytt av TV?
😂
 
  • Gilla
mickekarl
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du behöver: en filt av mÀrket Hermes, ett stetoskop, talk, en badanka med röd nÀbb, tvÄ falukorvar och lite vaselin. / Sickan
Charles-Ingvar!
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
possum77 och 3 till
  • Laddar…
googlar man pÄ "flytta stor TV" fÄr man olika svar, t ex
https://www.shurgard.com/sv-se/blog...-infor-en-flytt-vad-du-bor-och-inte-bor-gora/
https://www.ups.com/se/sv/support/s...care-regulated-items/prohibited-items/tv.page
eller
https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=279955

Helt andra svar kan man fÄ pÄ flashback eller volvoforum.......

Det Àr inte upp till mig att avgöra vilka svar som Àr mest seriösa

Gör som du vill, men kolla först med försÀkringsbolaget
gott nytt Ă„r
 
  • Gilla
Josef9191
  • Laddar…
Jag har förvisso bara flyttat en mindre tv-apparat men jag tÀnker att förfarandet Àr ungefÀr det samma Àven om formatet skiljer. Jag valde att först linda in tv'n i sÄnt golvfoam för att förhindra repor etc. och sen överdoserade jag bubbelplast bÄde pÄ lÀngden och höjden. Foten sulade jag ner i nÄn av alla "blandkartonger". Sen stÀllde jag tv'n upp pÄ en gammal sunkig (men mjuk och sÀkert nerkissad) soffsits som jag hittade slÀngd i miljöstugan. Sen drog jag ett band runt tv'n som förankrades i en ögla i skÄpets sida.

Det gick alldeles utmÀrkt!
 
Man lÀgger nÄgon lÀmplig filt över och stÀller in den i bagaget pÄ bilen. Varför krÄngla till det?
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Man lÀgger nÄgon lÀmplig filt över och stÀller in den i bagaget pÄ bilen. Varför krÄngla till det?
95+ cm hög Àr den inte alltid lÀtt att ha den stÄende.
 
DÄ Àr bilen för liten.
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
R
Har man rÄd med en stor tv har man rÄd o lÄna/hyra en skÄpbil

 
FredrikR FredrikR skrev:
Nej, det har inget med storleken att göra.
Du kan absolut transportera en 75" LED liggande med skÀrmen uppÄt.
Du bör dÀremot inte lasta nÄgot annat ovanpÄ.
Nej alla TVs stora som smÄ mÄste transporteras stÄende annars riskerar dom att skadas. RÀtt sjukt att se hur mÄnga som trycker in sina nya svindyra TVs liggande i bagaget. Googla!
 
Jag har flyttat tv pÄ slÀpp stÄendes, inga problem med att det Àr lite guppigt. Visserligen var slÀpet fullpackat och rullade 40mil
Har Àven lÀmnat ut en del nya tvapparater, alltid med rÄdet att ha det stÄendes. Ett kylskÄp Àr ocksÄ bra att ha stÄendes under flytt men det Àr inte realistiskt... SÄ liggandes gÄr bra.
Jag skulle dock ha skÀrmen nedÄt, stöd pÄ sidorna av skÀrmen om det finns nÄgot och ha det sÄ plant som det gÄr.
StÄendes inklÀmd vid madrassen skulle jag köra. NÄgot lakan som första skydd för repor
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
P Pettttter skrev:
Nej alla TVs stora som smÄ mÄste transporteras stÄende annars riskerar dom att skadas. RÀtt sjukt att se hur mÄnga som trycker in sina nya svindyra TVs liggande i bagaget. Googla!
Fel, fel, fel.....
 
  • Gilla
Hep och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fel, fel, fel.....
Fel fel fel av dig att inte kunna googla
 
namnbyte
P Pettttter skrev:
Nej alla TVs stora som smÄ mÄste transporteras stÄende annars riskerar dom att skadas. RÀtt sjukt att se hur mÄnga som trycker in sina nya svindyra TVs liggande i bagaget. Googla!
Fel, det var förr nÀr var och varannan hade plasma-tv som det dÀr gÀllde
 
  • Gilla
stugan_i_skogen och 3 till
  • Laddar…
P Pettttter skrev:
Fel fel fel av dig att inte kunna googla
Var hÀnder om man flyttar den liggande?
 
P Pettttter skrev:
Nej alla TVs stora som smÄ mÄste transporteras stÄende annars riskerar dom att skadas. RÀtt sjukt att se hur mÄnga som trycker in sina nya svindyra TVs liggande i bagaget. Googla!
Vi har lÀmnat plasmavÀrlden.....
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.