21 176 läst · 107 svar
21k läst
107 svar
Tv flyttning 75 tum
Egentligen spelar inte märket på filten något roll så länge den är CE märkt och godkänd av tv-flyttarförbundent.
Helst ska den ju också vara närproducerad och handgjord.
Personligen föredrar jag ull men fler och fler i branschen har börjat gå över till syntetiska material.
Helst ska den ju också vara närproducerad och handgjord.
Personligen föredrar jag ull men fler och fler i branschen har börjat gå över till syntetiska material.
Vilken kombi hade du lånat för att få in en 75-tumstv?A Argastesnickaren skrev:
Är tvn svindyr så kan det vara en fördel att flyttfirmor har försäkring.
Här kommer ett seriöst svar:
Slå in TV:n ordentligt i täcken, filtar och ställ den gärna på en skumgummimadrass i botten. Det spelar ingen större roll vilket märke du använder.
Det viktiga är att TV:n är fastspänd (lagom hårt) du kör den. Gärna med trycket nedåt mot flaket/golvet (vad det nu blir för fordon).
Så länge den är fastspänd så gör det enligt min erfarenhet inget om det skulle skumpa lite.
Att spänna/surra fast den förutsätter förstås att den är inpackad på ett sådant sätt att den inte tar skada av själva fastspännandet. Du kan lägga något som fördelar trycket.
Om du använder plast och packar in allting i, så får du ett stabilt paket och det är väldigt liten risk att tv:n kommer att skadas.
Slå in TV:n ordentligt i täcken, filtar och ställ den gärna på en skumgummimadrass i botten. Det spelar ingen större roll vilket märke du använder.
Det viktiga är att TV:n är fastspänd (lagom hårt) du kör den. Gärna med trycket nedåt mot flaket/golvet (vad det nu blir för fordon).
Så länge den är fastspänd så gör det enligt min erfarenhet inget om det skulle skumpa lite.
Att spänna/surra fast den förutsätter förstås att den är inpackad på ett sådant sätt att den inte tar skada av själva fastspännandet. Du kan lägga något som fördelar trycket.
Om du använder plast och packar in allting i, så får du ett stabilt paket och det är väldigt liten risk att tv:n kommer att skadas.
Jo du har nog rätt. Tror inte det spelar så stor roll om man har ordentliga täcken under men det är säkert ännu bättre med nån skåpbil.A Argastesnickaren skrev:
Problemet med en modern tv är att det inte finns något att spänna i. Tittar jag på tv jag har framför mig nu så är den inte ens en cm tjock så att spänna i något som bara är själva skärmen skulle inte jag göra.V Vardagsrum skrev: