Vill man egentligen inte att huset ska vara daterat, vem vill inte att det ska synas att huset är från 1910? :)

• Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vill man egentligen inte att huset ska vara daterat, vem vill inte att det ska synas att huset är från 1910? :)
Det är ju lika med allt, det som är supertrendigt ett tag blir sen helt ute och efter ett tag blir det inne igen. Bostäder, bilar, kläder...
Ett tag gjorde man säkert sitt bästa för att dölja att huset var från 1910.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Det är ju lika med allt, det som är supertrendigt ett tag blir sen helt ute och efter ett tag blir det inne igen. Bostäder, bilar, kläder...
Sedna är ju vissa trender bättre än andra. Jag förstod aldrig grejen med laxfärgat kakel ens då på början av 2k talet när det var populärt

Nej, det är ju inte allt, eller inte ens mycket av det som är inne som jag gillar. Men det är intressant att allt går i cykler.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
K Kirre2 skrev:
De flesta bygger väl och inreder sitt hus för bästa funktion och trivsel för just dem? Varför ska man bry sig om modetrender?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
P pmd skrev:
De flesta bygger väl och inreder sitt hus för bästa funktion och trivsel för just dem? Varför ska man bry sig om modetrender?
Du måste väl ändå hålla med om att det är trender i inredning? Säger bara borstad aluminium.

P pmd skrev:
Vi har precis renoverat vårt hus och valt de val som vi vill ha just nu. Så självklart väljer man ju vad man själv vill just nu. Men det är ju ändå kul att få diskutera vilka trender som har kommit och gått!

P pmd skrev:
Referenslitteratur är bekvämt att ha i en bokhylla trots att Google finns.

Om jag kunde skanna in alla mina böcker snabbt, billigt och snyggt så skulle jag kanske inte ha kvar de materiella exemplaren. Det händer dock då och då att jag tittar i CD-hyllorna lite på måfå och blir påmind om att en del musik som jag nästan hade glömt bort finns.

CD-hyllor kommer nog inte att "datera" hus i framtiden eftersom de inte kommer att existera. Det är väl knappt att de existerar nu.
Jodå de existerar. Jag kollade nu. Fyra stycken. De står vid väggen mittemot stereobänken med LP skivorna. :cool::crysmile:

P
K Kirre2 skrev:
Du måste väl ändå hålla med om att det är trender i inredning? Säger bara borstad aluminium.
Jag är nog bara ouppmärksam.

P
P Pin skrev:
Jodå de existerar. Jag kollade nu. Fyra stycken. De står vid väggen mittemot stereobänken med LP skivorna. :cool::crysmile:
Jag har bara tre CD-hyllor. LP-skivorna står undanstoppade i gäststugan eftersom skivspelarens rem gick av innan vi flyttade.

Icke desto mindre tror jag inte att CD-hyllor kommer att vara en markant inslag i inredningen i framtiden.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag slås också av hur många som knappt har en enda bok. Framförallt när man kollar på inredningstidningar och mäklarannonser.
Vi hyrde stylist inför visningen när vi sålde förra huset 2020, hon beordrade att alla bokhyllorna skulle bort för att rummets storlek skulle synas. Det kan vara därför det är så få bokhyllor i mäklarannonser. De flesta stylar ju numera.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Det togs upp tidigare men måste hålla med om något som troligen kommer att ses som extremt daterande om något decennium: utomhuspooler.

Folk har byggt mycket pooler under pandemiåren, litet i desperation och för ”hemestrar” under rådande förutsättningar.

Sedan kryper verkligheten ikapp med behov av ständigt underhåll, nya fastighetsägare med andra prioriteter och det blir en oönskad belastning för många både vad gäller underhåll och uppvärmningsbehov i en allt bistrare energiförsörjningssituation.
Kan hålla med om underhåll och kostnader, men med tanke på utvecklingen på allmänna badplatser de senaste 20 åren tror jag intresset för egna pooler kommer finnas kvar.

• Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Torrdass och fotogenlampor? Näe, det tror jag få vill ha. Eller åtminstone vill nog få att det ska synas …

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vår Östermalmsförening var en av de sista att ta bort dasset på innergården. Men skjulet är kvar som cykelbod. Historiskt och charmant

P
Torrdass är inte speciellt charmigt. Luktar illa och är inte så roligt att ta hand om.

Men det är nog inte ovanligt att dagens stadsbor romantiserar svunna tiders umbäranden.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.