F fribygg skrev:
Röks det i sådana?
Den som är WT gör nog det :cool:.
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Jag rev ut en i en mögelkällare för några år sedan. Brandgul heltäckningsmatta och furupanel på väggarna...
Inte saknad.
De flerfärgade fönstren är kvar tyvärr.

/Höghus

Gjort liknande resa, utreglade källarväggar med mörk bröstpanel, heltäckningsmatta, vinröda sammetstapeter, pingisbord, biljardbord, bastu… 70-talshus och det var energikris osv.

Allt mögelkrafs utrivet idag och helt ombyggt till vad vi ville ha idag; träningsrum, en spa-avdelning, stor modern tvättstuga, bra sällskapsrum etc. Gamla verkstaden kvar dock i ca 20% av källaren, helt ovärderligt och kan verkligen inte tro att detta någonsin kan bli ”omodernt”! Husets hjärta som jag ser det :)
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Den som är WT gör nog det :cool:.
Förr var det väl Ingenjörn och Inspektorn som kunde bjudas på en cigarr, räknas de som white trash?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Det må vara otrendigt, totalt ute och hopplöst förlegat med riktiga böcker i en bokhylla. För mig är det dock ett fattigt och tämligen påvert hem om där inte finns några böcker. Ingen läsplatta eller ljudbok kan ersätta en riktig bok. Inte så länge jag är fullt frisk åtminstone.
Håller bara med. Går i funderingar kring om det hade gått att platsbygga en rejäl bokhylla med biblioteksstege här hemma. Blir på sikt förmodligen någonting sådant.

Egentligen helt förkastligt. Det går att låna på biblioteket och dessutom ha läsplatta och liknande. Men min själ mår bra av rum med många böcker och det går inte att komma från.
 
  • Gilla
  • Älska
GreenYoda och 9 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Gjort liknande resa, utreglade källarväggar med mörk bröstpanel, heltäckningsmatta, vinröda sammetstapeter, pingisbord, biljardbord, bastu… 70-talshus och det var energikris osv.

Allt mögelkrafs utrivet idag och helt ombyggt till vad vi ville ha idag; träningsrum, en spa-avdelning, stor modern tvättstuga, bra sällskapsrum etc. Gamla verkstaden kvar dock i ca 20% av källaren, helt ovärderligt och kan verkligen inte tro att detta någonsin kan bli ”omodernt”! Husets hjärta som jag ser det :)
Det ska väl vara den där spa-avdelningen då ;) Och då menar jag att det är själva ordet "spa-avdelning och begreppet "hemma-spa" som är trendigt.

Om sen fluffiga badrockar, varma stenar, bubbelbad och relaxmöbler i rotting i framtiden kommer att vara en tidsmarkör för 2010-20-talen törs jag inte sia om.

Verkstad i källaren, förrådet, garaget är dock tidlöst
 
Keiller Keiller skrev:
Det ska väl vara den där spa-avdelningen då ;) Och då menar jag att det är själva ordet "spa-avdelning och begreppet "hemma-spa" som är trendigt.

Om sen fluffiga badrockar, varma stenar, bubbelbad och relaxmöbler i rotting i framtiden kommer att vara en tidsmarkör för 2010-20-talen törs jag inte sia om.

Verkstad i källaren, förrådet, garaget är dock tidlöst
Haha… ja visst har du rätt! Kontentan är nog att folk i alla tider fixar till det som de vill ha där och då och det är inte så säkert att folk i framtiden gillar samma. Men det är ju litet av charmen med att äga sitt boende, bara riv och gör om när de daterade och obsoleta delarna känns tråkiga!

Ibland saknar jag biljardbordet ska villigt erkännas… :)
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Håller bara med. Går i funderingar kring om det hade gått att platsbygga en rejäl bokhylla med biblioteksstege här hemma. Blir på sikt förmodligen någonting sådant.

Egentligen helt förkastligt. Det går att låna på biblioteket och dessutom ha läsplatta och liknande. Men min själ mår bra av rum med många böcker och det går inte att komma från.
En vägg i ett hem, eller åtminstone en del av en vägg, med böcker är dessutom vacker.

Såg faktiskt i nån inredningsgrupp på Facebook att det tydligen finns fototapeter med bokhyllor och böcker. Det är väl för de illiterata som inser att böcker är bra men ändå inte vill/kan läsa.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
En vägg i ett hem, eller åtminstone en del av en vägg, med böcker är dessutom vacker.

Såg faktiskt i nån inredningsgrupp på Facebook att det tydligen finns fototapeter med bokhyllor och böcker. Det är väl för de illiterata som inser att böcker är bra men ändå inte vill/kan läsa.
Vi städade ut massa gamla böcker ur hyllorna, gammalt arvegods. En yngre släkting blev förfärad av tanken på att de skulle slängas och ville ha dem. Jag tror inte han tänkte läsa Selma Lagerlöf eller Topelius, det var nog mest skådebröd.

/Höghus
 
P
H Harald Blåtumme skrev:
Det togs upp tidigare men måste hålla med om något som troligen kommer att ses som extremt daterande om något decennium: utomhuspooler.
Ja, i svenskt klimat bör man nog satsa på en inomhuspool om man vill simma hemma.
 
P
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
I så fall är även elbastu på väg att bli omodernt.
Ja, det onödigt att installera ett bastuaggregat i ett litet rum som ändå bara används som förråd.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
P
Keiller Keiller skrev:
Verkstad i källaren, förrådet, garaget är dock tidlöst
Verkstad i källaren, i förrådet och i garaget är dock tidlöst.
(Sådär, jag fixade din felskrivning. ;))
 
  • Haha
  • Gilla
GreenYoda och 2 till
  • Laddar…
Biljardbord och dedikerat biorum i källaren vill jag ha, om det är ute bryr jag mig inte om.
"Riktigt" bio har dåligt utbud av filmer, sämre bild och ljud samt störande gäster, plus besväret med att ta sig dit och tillbaka, passa tider, och blir påtvingad reklam.
 
Redigerat:
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Verkstad i källaren, i förrådet och i garaget är dock tidlöst.
(Sådär, jag fixade din felskrivning. ;))
Tack för det. Prepositioner är viktiga för läsförståelsen. Att läsa igenom det man skrivit innan man trycker på "skicka" är också viktigt och även det glömde jag. Jag ska skärpa mig :D
 
P
Jag var faktiskt lite osäker på vad du menade, så i min "rättelse" tog jag i åt det extremaste hållet. :D
Trevligt att du har samma inställning som jag när det gäller verkstad. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.