Nosskydd till Senco dyckertpistol.
Fem centimeterstora gummipluppar att sätta på spikpistolen så att den inte gör märken i lister etc.
Nu är detta Beijer, men dom flesta andra än nästan lika dyra. Kostar nog 5:- att tillverka.
Fem centimeterstora gummipluppar att sätta på spikpistolen så att den inte gör märken i lister etc.
Nu är detta Beijer, men dom flesta andra än nästan lika dyra. Kostar nog 5:- att tillverka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här såg jag idag, stödhylsa för 22mm rör 60 kr jämfört med 10kr hos RR. I och för sig ingår det nog också en klämring som inte passar kopplingen 😉
Jag är mycket tacksam för att det finns ett Hornbach i närheten när man har hus, jag köper det mesta jag behöver där utom virke som jag köper hos en lokal byggmaterialhandlare som har mycket bra kvalitet och oftast billigare än andra handlarna som finns i bygden.J john.h skrev:
Inte behöver det väl vara betydande summor för att man ska kunna mena att det är ocker?A AG A skrev:
I det här fallet så är det ju precis över 4 ggr så dyrt för klammern.
Klart att det är mer betydelsefullt om det handlar om en bil för antingen 250 tusen eller 1 miljon för exakt samma produkt.
Men det relevanta är väl snarast den brutala överprissättningen i förhållande till någon sorts "rimligt" pris.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 441 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 441 inlägg
Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.[1] Om brottet är grovt döms man till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.[2]
Det är den juridiska definitionen och användningen av ordet i juridisk mening ja.hsd skrev:Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.[1] Om brottet är grovt döms man till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.[2]
I allmän spårklig mening så har det ytterligare betydelser. Se till exempel SAOL
ockra [åk`ra] verb ~de ~t
• ta oskälig ränta; göra sig oskälig vinst; ockra på ngt otillbörligt utnyttja ngt
I det här fallet är det väl "göra sig oskälig vinst" som närmast träffar den definition av ordet som TS avser.
Grannens Häck
Medlem
· Från storstan
· 649 inlägg
Grannens Häck
Medlem
- Från storstan
- 649 inlägg
Får regelbundet dessa mejl om att köpa från Villaägarna allehanda skitprylar. Dessutom påstås det vara så extremt rabatterat fast man behöver bara 2 sekunder för att hitta samma eller bättre pris någon annanstans.Jonas Persson skrev:
Är det därför man är medlem för att få dessa skräperbjudanden undrar man. Riktigt kass. Överväger faktiskt att lämna dom eftersom de skickar så mycket dynga och inte fokuserar på vad de egentligen borde göra... enligt mig.