Hej!
Jo jag tror faktist jag fått det att fungera som jag vill. Behöver nog testköra lite till.
Mvh Bisse
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
Jag har haft min Arlo ett par år men jag får inte till en av inställningarna.

Enligt mitt schema så är kamerorna avaktiverade mitt på dagen men jag vill att de ska aktiveras när alla enheter är utanför zonen, någon som kan skriva en guide hur jag får till detta?
Har fått det att funka förr men vet inte hur.
 
Stefflo Stefflo skrev:
Jag har haft min Arlo ett par år men jag får inte till en av inställningarna.

Enligt mitt schema så är kamerorna avaktiverade mitt på dagen men jag vill att de ska aktiveras när alla enheter är utanför zonen, någon som kan skriva en guide hur jag får till detta?
Har fått det att funka förr men vet inte hur.
Har inte gjort det själv så jag kan inte skriva en guide dessvärre men jag kan tipsa om att man ska kunna göra det med IFTTT och appen a360 (tror jag den hette). Finns nog guide om du googlar på det.
 
Stefflo Stefflo skrev:
Jag har haft min Arlo ett par år men jag får inte till en av inställningarna.

Enligt mitt schema så är kamerorna avaktiverade mitt på dagen men jag vill att de ska aktiveras när alla enheter är utanför zonen, någon som kan skriva en guide hur jag får till detta?
Har fått det att funka förr men vet inte hur.
Lite svårt att förstå vad du skriver, men om du med "alla enheter" menar alla familjens mobiltelefoner så är det inte schema som du ska använda som "Läge". Du ska använda "Geofencing" och registrera telefonerna där.

Registrerade och använde det för längesedan men jag tyckte inte det var bra. För oprecist. Kunde vara hemma hos en granne, några hus bort, utan uppsikt över egna huset, men ändå för nära för att larmet skulle aktiverats.
 
Redigerat:
HenFre HenFre skrev:
Lite svårt att förstå vad du skriver, men om du med "alla enheter" menar alla familjens mobiltelefoner så är det inte schema som du ska använda som "Läge". Du ska använda "Geofencing" och registrera telefonerna där.

Registrerade och använde det för längesedan men jag tyckte inte det var bra. För oprecist. Kunde vara hemma hos en granne, några hus bort, utan uppsikt över egna huset, men ändå för nära för att larmet skulle aktiverats.
Även om inte du förstod så förstod jag ditt svar och har nu löst problemet. Man är tvungen att aktivera rörelse och ljud när man är i bortaläget.
Tack för hjälpen.
Nu ska jag bara försöka få tag på en eller två kameror till som jag skulle behöva för att allt ska bli bättre, någon som har över?
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
Mitt Arlo hamnar i offline, hela tiden. Kamerorna i offline, bas enheten är online.
 
  • Skärmdump som visar enhetsinformation för en Arlo-basenhet med firmware och serienummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har haft samma problem med mitt. Ibland fungerar det inte på flera dagar o då har jag fått installera om det på nytt efter att jag reset enheten.
Har en polare på jobb som laddade ner en ny uppdatering via sin dator och då har det fungerat bättre.
Hade jag vetat att det va så här mycket strul med det hade jag aldrig köpt det
 
Någon som har Arlo Pro / Pro 2 som har provat siliconskydden som finns till kameran? Funderar nämligen på hur lätt/svårt det är att byta batteri med skyddet på...?...:thinking:
 
M Moribusken skrev:
Någon som har Arlo Pro / Pro 2 som har provat siliconskydden som finns till kameran? Funderar nämligen på hur lätt/svårt det är att byta batteri med skyddet på...?...:thinking:
Jag har liknande som jag köpte från wish. De fungerar bra. Jag skulle tro att det tar 2-3 sekunder längre tid att byta batteri med de jag har, jämfört att inte ha något skydd. Svårighetsgrad är väl ca 0,1 av 5.

Nyfiken: Varför ska du byta batteri?
 
M Moribusken skrev:
Någon som har Arlo Pro / Pro 2 som har provat siliconskydden som finns till kameran? Funderar nämligen på hur lätt/svårt det är att byta batteri med skyddet på...?...:thinking:
Jag har 8 kameror utomhus med skydden.
Allt är ju relativt men jag tycker inte det är något större besvär.
Man får skruva loss kameran från fästet och vika upp bakdelen på skyddet. Första gångerna känns det lite bökigt men sedan lär man sig handgreppen.
 
S slugger75 skrev:
Nyfiken: Varför ska du byta batteri?
Var inne på om man skulle ha ett batteri extra, och byta batteri ist för att ta in kameran och ladda.

mvh/ Moribusken
 
M Moribusken skrev:
Var inne på om man skulle ha ett batteri extra, och byta batteri ist för att ta in kameran och ladda.

mvh/ Moribusken
Jag byter batterier. Enklast så om man inte dragit fram ström till varje kamera. Har 4 st. batterier extra som jag laddar upp och byter samtidigt. Tycker det fungerar perfekt. Dessutom händer det att batterier lägger av och då har man reserver. Hos mig har hittills 1 st. batteri på 10 st. kameror kraschat på tre år.
 
  • Gilla
Moribusken
  • Laddar…
Som nybliven husägare funderar jag på ett system med övervakningskameror och Arlo Pro (1:an) verkar uppfylla mina krav rätt bra till ett ok pris. Dock får batteritiden mig att tveka.

Tanken är att att bara ha igång kamerorna på natten samt när ingen är hemma (genom geofencing vilket jag förstått är möjligt?). Kamerorna ska bara spela in vid rörelse.

Någon som har en uppskattning om vilken batteritid man kan förvänta sig med detta upplägg?
 
Redigerat:
D da20 skrev:
Som nybliven husägare funderar jag på ett system med övervakningskameror och Arlo (1:an) verkar uppfylla mina krav rätt bra till ett ok pris. Dock får batteritiden mig att tveka.

Tanken är att att bara ha igång kamerorna på natten samt när ingen är hemma (genom geofencing vilket jag förstått är möjligt?). Kamerorna ska bara spela in vid rörelse.

Någon som har en uppskattning om vilken batteritid man kan förvänta sig med detta upplägg?
D da20 skrev:
Som nybliven husägare funderar jag på ett system med övervakningskameror och Arlo (1:an) verkar uppfylla mina krav rätt bra till ett ok pris. Dock får batteritiden mig att tveka.

Tanken är att att bara ha igång kamerorna på natten samt när ingen är hemma (genom geofencing vilket jag förstått är möjligt?). Kamerorna ska bara spela in vid rörelse.

Någon som har en uppskattning om vilken batteritid man kan förvänta sig med detta upplägg?

Jag skulle inte rekommendera första generationens Arlo kameror. För det första så har man ständig batteriångest eftersom det inte är uppladdningsbara batterier och för det andra så är PIR klart sämre än mot t.ex Pro2. Jag hade första generationens Arlo men har bytt ut alla mot Arlo Pro2 nu. Jag har sett att det kommit bra deals på vanliga Arlo Pro, den skulle jag rekommendera istället om man vill komma billigare undan.
Angående batteritiden så är det väldigt svårt att säga, beror på hur många inspelningar du har, vilken årstid osv. Batterierna kan hålla allt mellan 1-6 månader.
 
prichard prichard skrev:
Jag skulle inte rekommendera första generationens Arlo kameror. För det första så har man ständig batteriångest eftersom det inte är uppladdningsbara batterier och för det andra så är PIR klart sämre än mot t.ex Pro2. Jag hade första generationens Arlo men har bytt ut alla mot Arlo Pro2 nu. Jag har sett att det kommit bra deals på vanliga Arlo Pro, den skulle jag rekommendera istället om man vill komma billigare undan.
Angående batteritiden så är det väldigt svårt att säga, beror på hur många inspelningar du har, vilken årstid osv. Batterierna kan hålla allt mellan 1-6 månader.
Det var vanliga Arlo Pro jag menade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.