P phattrance skrev:
Är det någon annan än mig som har problem med att kolla in live stream via Netgear Arlo? Använder mig av en iPhone XS max och så fort jag trycker på live knappen i själva appen så hänger sig hela appen i 30 sek och under denna tid går det inte att stänga ned appen eller starta om telefon. Har haft detta problemet i ca 2 månader nu,

Sjukt irriterande!
Det tar ca 10 sek för att koppla upp önskad kamera, det är allt. Men vi har Android telefoner i denna familj.
 
Är tråden död?
Behöver hjälp med att automatiskt växla mellan två olika lägen.
Nån som hjälpa till?
Mvh Kenneth
 
JanneJanne123
Tråden lever, vad ska automatiken baseras på?
 
Tack för det!
Jo jag har en lada med två kameror inne och två ute. Det är Arlos ultra jag använder.
Jag skulle vilja ha inspelning vid rörelse på samtliga dygnet runt. Sen skulle jag vilja ha larm på de två inne under natten. Är det någon inne i ladan ska samtliga kameror larma och spela in.
Tanken var att ha två olika lägen som jag tidsstyr om det går.
Mvh Kenneth
 
K Kraftverket skrev:
Tack för det!
Jo jag har en lada med två kameror inne och två ute. Det är Arlos ultra jag använder.
Jag skulle vilja ha inspelning vid rörelse på samtliga dygnet runt. Sen skulle jag vilja ha larm på de två inne under natten. Är det någon inne i ladan ska samtliga kameror larma och spela in.
Tanken var att ha två olika lägen som jag tidsstyr om det går.
Mvh Kenneth
Du skapar bara ett "läge" för varje variant du vill ha under dygnet sedan länkar du in dessa lägen i läge "Schema" och anger när vart och ett ska börja och sluta så rullar det på sedan. Kan dessutom vara olika varierande på veckodag om det behövs.
 
Stort tack!
Jag ska prova, återkommer.
Mvh Kenneth
 
Gjorde som du sa och det verkar fungera. Har dock inte hunnit testa ordentligt ännu. Tack för hjälpen.
Märkte att man bara kan ha ett schemaläge, synd.
Mvh Kenneth
 
K Kraftverket skrev:
Gjorde som du sa och det verkar fungera. Har dock inte hunnit testa ordentligt ännu. Tack för hjälpen.
Märkte att man bara kan ha ett schemaläge, synd.
Mvh Kenneth
Så är det. Bara ett Schema åt gången. Men det är enkelt att byta läge i schema för den som kan det. Lite svårare att överlåta till annan.
//Henry
 
Nu har jag testat under ett par dagar och funkar inte som det är tänkt.
Jag har två lägen som appen/kamerorna alternerar mellan. Ett dag-läge där allt spelas in vid rörelse.
Ett natt-läge där allt spelas in vid rörelse men också larmar på varje kamera.
Problemet är att systemet skiftar inte mellan dessa lägen alltid, bara ibland. Dessutom larmar kamerorna i dag-läge ibland men bara när jag kör via schemaläggningen. Jag har testat att starta om vilket fungerar ibland.
 
K Kraftverket skrev:
Nu har jag testat under ett par dagar och funkar inte som det är tänkt.
Jag har två lägen som appen/kamerorna alternerar mellan. Ett dag-läge där allt spelas in vid rörelse.
Ett natt-läge där allt spelas in vid rörelse men också larmar på varje kamera.
Problemet är att systemet skiftar inte mellan dessa lägen alltid, bara ibland. Dessutom larmar kamerorna i dag-läge ibland men bara när jag kör via schemaläggningen. Jag har testat att starta om vilket fungerar ibland.
Hos oss fungerar det perfekt. Men det kanske är en tjänst som kostar??
Vi har abonnemang för 10 kameror och har 10 kameror. Med abonnemanget följer AI där man definierar olika larm för olika orsaker. Man skiljer på "paketleverans", "person", "djur", "fordon" och "rörelse". Allt filmas men larm går bara för det man vill få veta. Fungerar utmärkt. Det som blivit sämre är att starta en kamera från annan kamera. Det fungerar bara på de typer man vill ha notis från
//Henry
 
Jag fick ett abonnemang för ett år när jag köpte mina fyra ultra kameror och basenheten. Jag hade redan arlo pro + vakenhet sedan förut så nu kör jag på två separata ställen på ett ett abonnemang.
 
Vakenhet = basenhet
 
K Kraftverket skrev:
Jag fick ett abonnemang för ett år när jag köpte mina fyra ultra kameror och basenheten. Jag hade redan arlo pro + vakenhet sedan förut så nu kör jag på två separata ställen på ett ett abonnemang.
Då är det svårt att tipsa. Är ju mycket att ställa in. Men jag tycker du borde få till det. Vi har lyckats med det utöver att vi kan få inspelningar initierade av ljud trots att vi stängt av det.
//Henry
 
NU märkte jag att en del regler jag lagt in har gjorts om eller tagits bort. Märkligt.
 
K Kraftverket skrev:
NU märkte jag att en del regler jag lagt in har gjorts om eller tagits bort. Märkligt.
Har du fått det att fungera nu? Bara nyfiken!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.