Nissens Nissens skrev:
Varför läser du tråden då? Starta en tråd som passar dig istället.
TS är hens partner 😅

• Haha
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
H
Nissens Nissens skrev:
Varför läser du tråden då? Starta en tråd som passar dig istället.
Du kanske inte har förstått men byggahus.se är ett forum där man ger varandra råd och tips när det gäller byggnationer. Kasta skit tråd, vill du ha ett sånt så rekommenderar jag dig att starta ett eget forum där du och likasinnade kan få ur er egen frustration.
Byggahus.se är definitivt inte rätt forum för dig.

Nissens
H HEM2121 skrev:
Du kanske inte har förstått men byggahus.se är ett forum där man ger varandra råd och tips när det gäller byggnationer. Kasta skit tråd, vill du ha ett sånt så rekommenderar jag dig att starta ett eget forum där du och likasinnade kan få ur er egen frustration.
Byggahus.se är definitivt inte rätt forum för dig.
Du får se dig om i forumet vad det finns för trådar, det finns inte sådana begränsningar som du tror.

Jag tycker att du skall kontakta redaktionen så kommer de att berätta det för dig.

Det finns moderatorer som har koll på innehållet i trådarna, ett antal personer har blivit avstängda och/eller fått varningar genom åren om de agerat felaktigt.

Ett beteende som bryter mot reglerna är att agera moderator om man inte är det, alterntivt kritiserar moderatorerna.

Kan vara värt att tänka på. 😊

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi bor nära kusten så vi letade upp ett hus med garage. Eller snarare jag såg till så att de hus som jag kunde tänka mig köpa med min fru hade ett garage.

Allt var frid och fröjd tills min fru bytte jobb och då behövde ta över bilen. Plötsligt var det för jobbigt att köra in i garaget, nu stod bilen bättre utomhus för det var ändå en bil och den skulle klara det..

Nu börjar elektronik gå sönder på bilen pga, vad jag upplever det som, att den stått ute i för många stormar. Vilket leder till dyra reparationskostnader, som hade kunnat undvikits om vi bara kört in bilen i garaget när vi kommit hem från jobbet (Tar max 2 minuter extra).

• Haha
BengtH och 5 till
  • Laddar…
J Jonasdzm skrev:
Vi bor nära kusten så vi letade upp ett hus med garage. Eller snarare jag såg till så att de hus som jag kunde tänka mig köpa med min fru hade ett garage.

Allt var frid och fröjd tills min fru bytte jobb och då behövde ta över bilen. Plötsligt var det för jobbigt att köra in i garaget, nu stod bilen bättre utomhus för det var ändå en bil och den skulle klara det..

Nu börjar elektronik gå sönder på bilen pga, vad jag upplever det som, att den stått ute i för många stormar. Vilket leder till dyra reparationskostnader, som hade kunnat undvikits om vi bara kört in bilen i garaget när vi kommit hem från jobbet (Tar max 2 minuter extra).
Har ni automatport? Om inte så börja med att skaffa det. Jag ställde alltid bilen ute för det var för drygt att hoppa ut, krångla med låset, öppna porten, i igen o köra in, stänga porten, låsa.
Sedan vi fixade maskindriven port kör jag alltid in, bara att trycka på knappen när man närmar sig hemmet så är porten redan öppen när man kommer o bara köra rakt in i garaget. Trycker på knappen när man går o den stänger o det var allt, så värt det.

• Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
J Jonasdzm skrev:

Och jag som trodde att detta inlägg skulle sluta med att, ”så nu vill hon börja använda garaget som ett garage - vart ska jag nu ha min verkstad? Kan ju inte ställa ut alla maskiner på tomten…”

• Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Och jag som trodde att detta inlägg skulle sluta med att, ”så nu vill hon börja använda garaget som ett garage - vart ska jag nu ha min verkstad? Kan ju inte ställa ut alla maskiner på tomten…”
Blev också förvånad över ett garage som kan rymma en bil, garagen brukar ju vara belamrade med allt möjligt

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
S
K Kurtivan skrev:
Blev också förvånad över ett garage som kan rymma en bil, garagen brukar ju vara belamrade med allt möjligt
Jag trodde att jag hittade en lösning, i mitt garage får det lätt plats 4 bilar utan att bli trångt. Fast det är under perfekta förhållande. Så nu är jag glad om en bil får plats utan att behöva flytta allt för mycket grejer. Hur stort garage man än har så är bilar det sista som får plats där

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
R
Haha jag har köpstopp på fler leksaker till garaget, om jag vill skaffa nått nytt så behöver jag sälja/göra mig av med nått annat enligt min sambo.

Nu kan jag väl villigt erkänna att hon har rätt, lite för mycket crossar/motorcyklar/leksaker i det 80kvm stora garaget just nu😂😂🙃

J Jonasdzm skrev:

Men varför kör du inte bilen i garaget själv?

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Har ni automatport? Om inte så börja med att skaffa det. Jag ställde alltid bilen ute för det var för drygt att hoppa ut, krångla med låset, öppna porten, i igen o köra in, stänga porten, låsa.
Sedan vi fixade maskindriven port kör jag alltid in, bara att trycka på knappen när man närmar sig hemmet så är porten redan öppen när man kommer o bara köra rakt in i garaget. Trycker på knappen när man går o den stänger o det var allt, så värt det.
Exakt vad menar du med ”knappen”?

Jag har motorstyrd port och det följde med två små fjärrkontroller. Sedan har jag kompletterat med hemautomation så jag kan styra porten med app, en touchpanel i hallen samt en knapp i bilen.

Partnern är ändå inte nöjd. Faktiskt mindre nöjd. Otacksamhet är världens lön.

Kanske om jag kompletterar med positionering så porten öppnas av sig själv utan knapptryckning alls….

Knappen kan väl vara vilken av dem du vill. I mitt fall har jag en dosa på hemnycklarna dom drar jag upp när jag ska ha ut bilen o slänger sedan i koppen bredvid växelspaken o trycker på när jag kommer hem igen. Hade en dosa i bilen förut (följde med porten) men den hade inget lock och på den var båda knapparna styrda för att gå till det läge porten inte var i vilket gjorde den omöjlig att använda om man inte stod o stirrade på porten. Så köpte nya på Amazon med lock och så har jag sätt till att en knapp öppnar och en stänger.

Frugan använder flitigt porten men ärligt så blir hon lite surare för varje ny sak som kräver app och jag blir också rätt bitter när dom lägger ner appen för mina radiatorer och jag måste tanka hem något annat junk för att kunna fortsätta ändra temp på dem. Så mitt intresse för hemautomation har kraftigt svalnat då det alltid tar mycket längre tid att öppna någon jäkla app för att göra något utöver vad jag ställt in. Appen ska uppdateras innan man kan göra något, nytt UI man hittar inte ett skit. Nej jag är egentligen för ointresserad för att hålla på, jag gillar spakar o rattar istället.

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.