Per Eskilsson skrev:
Är du säker. Klicka på "SKRIV" i gmail. Är "SKICKA"-knappen då grå hos dig?

Felet ska vi fixa. Jag tror också att vi ska göra alla 3 knapparna i samma färg men kanske göra dem lite mindre.
Ja, men jag har ändrat tema, så då ändrar knapparna också färg. Default så ser det ut som i din screenshot, men som sagt, gmails svarta text på gråa knappar känns bättre
 
Per Eskilsson skrev:
PS. någon mer än jag som blir stressad av den gula "Sparar automatiskt" nere i högra hörnet som poppar upp lite då och då?
Ja! Funktionen är bra, men det finns ingen anledning om att upplysa om att det autosparas. Om det ska göras så är det bättre med en mer diskret variant a'la gamla tiders Word (det kanske fortfarande står att det autosparar förresten?).
 
uno83 skrev:
Jag kan inte svara på ämnen med Firefox (12.0), med rutan längst ner i tråden. När jag klickar i textrutan så får jag ingen markör och kan inte skriva. Däremot kan jag klicka på knapparna för t.ex. fetstil och då blir de markerade.
Fick starta IE för att skriva detta.

Testade nu även att skapa ett nytt ämne, och det funkar inte heller. Samma problem där.
Kan det vara så att du har någon form av scriptblocker? I så fall så måste du tillåta skript för domänerna www.byggahus.se och bhstatic.se

Det kan också finnas ide att rensa webbläsarcachen. Vi hade precis i början problem med att några av skripten var trasiga. Ifall dom trasiga skripten har cacheats hos dig så bör det bli liknande effekter.
 
I listan över senaste inlägg så klipps namnen på forum som innehåller & i namnet.
Exemel: "Forum:
Verktyg, maskiner &"
Har inte läst hela tråden så det kanske redan är rapporterat.
 
Per Eskilsson skrev:
Detta känns som ett gmail-relaterat problem. Att man får ett mail t ex 10:26 men när man går in i mailet så så ser man ett annat oläst mail ovan. Och klicka man på den länken, vilket man oftast gör, så kommer man in till ett äldre svar, inte det senaste som man hade förväntat sig.

PS. någon mer än jag som blir stressad av den gula "Sparar automatiskt" nere i högra hörnet som poppar upp lite då och då?

Vet inte, då jag använder hotmail.
 
Vet inte om detta påpekats tidigare men "Mina inlägg" verkar bara visa "Mina trådar". Skulle gärna ha funktionaliteten att visa alla inlägg man gjort.
 
Kanske någon rapporterat detta redan... men utifall inte

Jag får numera email varje gång ngn svarat på ett inlägg där jag skrivit, inte bara då jag besökt inlägget emellan utan det kan ligga tio email i min inbox om samma ämne utan att jag besökt Byggahus.se under dagen
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
PS. någon mer än jag som blir stressad av den gula "Sparar automatiskt" nere i högra hörnet som poppar upp lite då och då?
Japp.
Det känns lite overkill att jag behöver bli upplyst om det.
 
injonil skrev:
Vet inte om detta påpekats tidigare men "Mina inlägg" verkar bara visa "Mina trådar". Skulle gärna ha funktionaliteten att visa alla inlägg man gjort.
Det verkar som vi länkat fel där. Det finns en länk till dina inlägg i din profil men resultatsidan ser förskräcklig ut. Vi har tyvärr missat en del och inte hunnit med allt.
 
Mikael_L skrev:
Japp.
Det känns lite overkill att jag behöver bli upplyst om det.
Nu har jag ändrat "Sparas automatiskt" till "Sparar" samt ändrat bakgrundsfärgen från gult till ljusblått för att se om det blir mindre stressigt. Det tar tyvärr ett tag innan färgändringen slår igenom.

Edit: Nu har det slagit igenom. Bättre eller sämre och om bättre är det tillräckligt bra?
 
Thomas59
Tråden "Coola hus till salu" funkar inte. Får felmeddelande:
[h=1]Webbplatsen kan inte visa sidan[/h]
HTTP 500
[h=3]Mest sannolika orsaker:[/h]
  • Webbplatsen underhålls.
  • Det finns ett programmeringsfel i webbplatsen.
[h=2]Försök med följande:[/h]
[h=4]
Uppdatera sidan.Uppdatera sidan.
[/h]
[h=4]
Återvänd till föregående sida.Återvänd till föregående sida.
[/h]
[h=4]
Mer information<ID id="moreInformation">Mer information</ID>
[/h]
 
Thomas59 skrev:
Tråden "Coola hus till salu" funkar inte. Får felmeddelande:
Det funkar för mig. Vilken sida går du in på? Väljer du "Visa alla" eller bara titta på någon sida? Kan du ge en direkt länk till var du får felmedelandet?
 
Den tråden funkar inte heller för mig när jag klickar på Visa alla.
Det verkar finnas en förklaring till att Visa alla inte finns som standard.
 
Ja, visa alla är verkligen jättetung för servern när det kommer till större trådar. Jag tror dock det ska vara möjligt att skruva så mycket på inställningarna så vi får den att fungera på de flesta trådar. De med flera tusen inlägg är nog kanske lost cause dock .:(
 
Thomas59
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.