Bra förslag. Jag vill testa lägga till en tummen upp-ikon före "Per Eskilsson gillar detta." för att se om det blir bättre.

Jag vill också flytta tillbaka "Citera"-knapparna så att de ligger bredvid #91. Gilla-knappen tror jag däremot vinner på att låta ligga kvar där nere, men det är svårt att säga innan man ser det IRL.
 
Jag kan inte svara på ämnen med Firefox (12.0), med rutan längst ner i tråden. När jag klickar i textrutan så får jag ingen markör och kan inte skriva. Däremot kan jag klicka på knapparna för t.ex. fetstil och då blir de markerade.
Fick starta IE för att skriva detta.

Testade nu även att skapa ett nytt ämne, och det funkar inte heller. Samma problem där.
 
Jag kan fortfarande inte "Visa alla"!

Tycker inte att det är bra att installera en "uppgradering" med så mycket fel som här har rapporterats.

Känns som att uppgradering är mer förändring än förbättring, då jag ännu inte har hört om något som har blivit bättre.

Varför inte ta skeden i vacker hand och inse att detta var ett misstag och rulla tillbaka till föregående version? :mad: :mad: :mad:
Att uppgraderingen var lätt att utföra för teknikern är inte samma som att den är bra för användarna.

Woops! Nu är det ändrat!
När jag står på "sidan 7" i den här tråden, dvs precis här, och klickar på "Visa alla", ser jag först börjag på tråden en sekund, och "1" är markerat, varefter det hela uppdateras och jag kommer tillbaka till detta inlägg på sidan 7.
Bra! Då är vi ju halvvägs framme! Bara att göra klart! [/SARC OFF]
 
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Tycker inte att det är bra att installera en "uppgradering" med så mycket fel som här har rapporterats.
Alla tycker vi olika... Jag tycker inte att det har rapporterats speciellt mycket fel. Framförallt inte allvarliga fel utan mest småsaker. Även om BH hade tillgång till en stor testorganisation så slinker saker igenom. Det är nästintill omöjligt att hitta alla fel i tester utan det är först när verkliga användare börjar härja som "småbuggarna" kryper fram.
 
När man exempelvis söker på senaste inläggen visas information i stil med "Sökningen tog 0.01 sekunder och genomfördes för 3 minut(er) sedan." Är detta verkligen något som en vanlig användare bryr sig om?
 
Jag kan inte svara på ämnen med Firefox (12.0), med rutan längst ner i tråden.
Menar du "Snabbsvar"? Jag skriver detta från Firefox 12 på Win7 utan problem.
 
Testade nu även att skapa ett nytt ämne, och det funkar inte heller. Samma problem där.
Var klickar du? Inne i en tråd går det inte, men jag förstår inte varför det finns en knapp för det (se nästa inlägg) men ute från ett ämne, tex. "information och feedback" så går det utan problem.
 
Bugg?

Tråd för rapportering av buggar i Byggahus 4.jpg

"Nytt ämne" borde väl inte ligga inne i en tråd? EDIT: Eller det har det kanske gjort innan också och tanken är att trådan skall postas i det sub-forum man befinner sig i? Fair enough, funkar inte hur som helst, man får ett felmeddelande om att forumet är fel

Hur är tanken kring färgen på knapparna? De grå knapparna får en att tro att funktionen är "disabled"
 
Redigerat:
Tusen tack alla som har hjälpt till att rapportera buggar! Det är oerhört värdefullt, både att vi snabbt hittar rena fel, men också att vi får reda på vad ni tycker är snyggt, funktionellt och inte.

Själva är vi också sådär halvnöjda med layout/form/färger. Det är konstigt, för det är inte förrän man ligger i skarpt läge som man får en riktig uppfattning av hur allt ser ut. Många av er har tyckt det vi själva tycker angående detta, så jag tror att vi är rörande överens. Vi kommer alltså att justera även utseendet här efter hand tills allt känns bra, liksom vi rättar de rena felen.
 
MMR skrev:
Bugg?

[bild]

"Nytt ämne" borde väl inte ligga inne i en tråd? EDIT: Eller det har det kanske gjort innan också och tanken är att trådan skall postas i det sub-forum man befinner sig i? Fair enough, funkar inte hur som helst, man får ett felmeddelande om att forumet är fel

Hur är tanken kring färgen på knapparna? De grå knapparna får en att tro att funktionen är "disabled"
Tanken med att ha olika färger på knapparna kommer från gmail där det ser ut så här:
gmail.jpg
Men om flera tror att de gråa knapparna innebär att de är inaktiverade så fungerar det dåligt och då bör vi ändra på det så att knapparna har samma färg.
 
Kan vara att det är det faktum att även texten är grå, för mig signalerar det en inaktiv knapp. Gmails färgshema ser inte ut så hos mig. I ditt exempel är det svarta texter vilket gör det lite tydligare. Min Gmail har faktiskt alla knappar i den ganska svaga gråa looken, grå text på grå knapp, men då ser alla likadana ut.

Det som fick mig att reagera var just det faktum att jag fick ett fel på "Nytt ämne" och började fundera på om det var en inaktiv knapp som ändå råkade fundera...
 
MMR skrev:
Min Gmail har faktiskt alla knappar i den ganska svaga gråa looken, grå text på grå knapp, men då ser alla likadana ut.
Är du säker. Klicka på "SKRIV" i gmail. Är "SKICKA"-knappen då grå hos dig?

Felet ska vi fixa. Jag tror också att vi ska göra alla 3 knapparna i samma färg men kanske göra dem lite mindre.
 
Känns som att den länken man får till sin mail om ett ämne blivit uppdaterat, skickar en både hit eller dit i tråden och inte direkt till den senast uppdaterade sidan/ inlägget. Vill minnas att den gjorde det innan iaf.
 
raveper skrev:
Känns som att den länken man får till sin mail om ett ämne blivit uppdaterat, skickar en både hit eller dit i tråden och inte direkt till den senast uppdaterade sidan/ inlägget. Vill minnas att den gjorde det innan iaf.
Detta känns som ett gmail-relaterat problem. Att man får ett mail t ex 10:26 men när man går in i mailet så så ser man ett annat oläst mail ovan. Och klicka man på den länken, vilket man oftast gör, så kommer man in till ett äldre svar, inte det senaste som man hade förväntat sig.

PS. någon mer än jag som blir stressad av den gula "Sparar automatiskt" nere i högra hörnet som poppar upp lite då och då?
 
MMR skrev:
Menar du "Snabbsvar"? Jag skriver detta från Firefox 12 på Win7 utan problem.
Både snabbsvar och skapa nytt ämne. Dock funkar det här på jobbet med Firefox 12, så jag får väl börja disabla addons hemma och se om det gör någon skillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.