Huddingebo Huddingebo skrev:
Ser du vad buden ligger på idag?
Jag hoppade av för några dagar sedan får inte längre sms. Låg på 12.8 då
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Hoppade av en budgivning precis, jag lade 13.8 för en 122 kvm. Uppe i 14.025 nu. Lite mycket tycker jag ändå med tanke på att priserna kan droppa mer framåt våren. (Tycker även 13.8 är för mycket om jag ska vara ärlig)

https://www.booli.se/annons/4825769
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hoppade av en budgivning precis, jag lade 13.8 för en 122 kvm. Uppe i 14.025 nu. Lite mycket tycker jag ändå med tanke på att priserna kan droppa mer framåt våren. (Tycker även 13.8 är för mycket om jag ska vara ärlig)

[länk]
Kändes billigt att häften av bilderna tagits i profilläge med vad jag gissar en telefon, eller är det mode i den stilen nu?
budgivningen uppe i 14.700.000kr nu
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hoppade av en budgivning precis, jag lade 13.8 för en 122 kvm. Uppe i 14.025 nu. Lite mycket tycker jag ändå med tanke på att priserna kan droppa mer framåt våren. (Tycker även 13.8 är för mycket om jag ska vara ärlig)

[länk]
Avundas Er inte.
Här gick precis en gård med älvtomt för 10Mkr.
Nyrenoverat och med stora uthus/lador med solceller.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Kändes billigt att häften av bilderna tagits i profilläge med vad jag gissar en telefon, eller är det mode i den stilen nu?
budgivningen uppe i 14.700.000kr nu
Säljarna kanske inte betalade för fotografering. Var fint hus faktiskt. En av de första där renoveringen var på en nivå jag kunde stå ut med även om det inte var perfekt
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Avundas Er inte.
Här gick precis en gård med älvtomt för 10Mkr.
Nyrenoverat och med stora uthus/lador med solceller.
Hade fått dubbla utan solcellerna!
 
  • Älska
  • Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hoppade av en budgivning precis, jag lade 13.8 för en 122 kvm. Uppe i 14.025 nu. Lite mycket tycker jag ändå med tanke på att priserna kan droppa mer framåt våren. (Tycker även 13.8 är för mycket om jag ska vara ärlig)

[länk]
Oj!
Man får helt klart mer för pengarna i Värmland, hittade en snarlik villa:
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/varmlands-lan/karlstad/sodra-kroppkarr/lovvagen-4/#bilder

Pengarna som blir över räcker gott och väl till en övernattningslägenhet på Kungsholmen ;-)
https://www.hemnet.se/bostad/lagenh...M7dQgpIai6FOWpAtwbxZfg7DWjmQDFNqNhX2pzu65DDRg
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hoppade av en budgivning precis, jag lade 13.8 för en 122 kvm. Uppe i 14.025 nu. Lite mycket tycker jag ändå med tanke på att priserna kan droppa mer framåt våren. (Tycker även 13.8 är för mycket om jag ska vara ärlig)

[länk]
Har alltid undrat vad som är så märkvärdigt och unikt med dessa hus att folk väljer och betala över 10 miljoner?
Inget garage inte ens carport vad är det som lockar?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
T
A A-Man_08 skrev:
Har alltid undrat vad som är så märkvärdigt och unikt med dessa hus att folk väljer och betala över 10 miljoner?
Inget garage inte ens carport vad är det som lockar?
Läget bara, samma hus kostar hälften i Smålands inland!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Har alltid undrat vad som är så märkvärdigt och unikt med dessa hus att folk väljer och betala över 10 miljoner?
Inget garage inte ens carport vad är det som lockar?
Läget.
Villatomterna i Bromma tog väl slut för decennier sedan? Vill man bo där får man betala.
Min enda kontakt med Bromma är att jag har åkt bil genom ett antal gånger men området verkar ha en lite egen karaktär, småstad i storstan, som tilltalar folk?
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Läget.
Villatomterna i Bromma tog väl slut för decennier sedan? Vill man bo där får man betala.
Min enda kontakt med Bromma är att jag har åkt bil genom ett antal gånger men området verkar ha en lite egen karaktär, småstad i storstan, som tilltalar folk?
Vad är så märkvärdigt med läget?
 
harry73
T tank77 skrev:
Läget bara, samma hus kostar hälften i Smålands inland!
Hälften? En tiondel eller ännu mindre skulle jag säga.
Egentligen har jag inget mot Stockholm, men jag tycker att Sverige är oförtjänt mycket fokuserat på Stockholm.
Stockholm och Sverige skulle må bra av att man byter huvudstad till t ex Jönköping, Örebro eller Östersund
 
  • Gilla
Snailman och 5 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Vad är så märkvärdigt med läget?
För de som vill bo i/nära Stockholm, och de är uppenbarligen rätt många eller i alla fler än det finns tillgängliga boenden, så är nog läget helt rätt och därmed dyrt.
 
harry73 harry73 skrev:
Hälften? En tiondel eller ännu mindre skulle jag säga.
Egentligen har jag inget mot Stockholm, men jag tycker att Sverige är oförtjänt mycket fokuserat på Stockholm.
Stockholm och Sverige skulle må bra av att man byter huvudstad till t ex Jönköping, Örebro eller Östersund
De som verkar fokusera mest på Stockholm är de som bor långt ifrån Stockholm...
Stan verkar verkligen reta gallfeber på folk.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Vad är så märkvärdigt med läget?
Det faktum att det är en extremt välbevarad villastad med cykelavstånd till Sveriges största utbud av restauranger, nöjen, museer, teatrar mm mm.
I övrigt är det ett område tämligen långt ifrån problemområden. Tryggt och oerhört gemytligt. Och som en vän till mig sa, man höjer verkligen på ögonbrynen om man ser en polisbil köra runt där.

Men folk har olika intressen, om utbudet i Stockholm inte lockar så kan man ju förstå att intresset för en villa i en av de mest välbeställda områdena lockar lika lite.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.