12 271 läst · 21 svar
12k läst
21 svar
Top 10: Bästa verktygsförvaringen
Självbyggare
· Stockholm
· 2 697 inlägg
Ion tänker som dig där, har tyvärr en förmåga att lägga ifrån mig verktyg och sen är de temporärt borta... Tur att jag lätt kan hänga upp dem. Har även egna lådor/skåp för specialverktyg (el, VVS, kyla, snickeri, elmaskiner osv).
Körde i förra garaget (som jag hyrde och delade med andra) en rullvagn med någorlunda ordning i, men den blir för full på en gång och svåröverskådlig att se vad som saknas.
Edit: saknar dock en whiteboard för att kunna skriva upp de brillianta idéerna som dyker upp på småtimmarna (även om de inte kan ses som det dagen efter )
Körde i förra garaget (som jag hyrde och delade med andra) en rullvagn med någorlunda ordning i, men den blir för full på en gång och svåröverskådlig att se vad som saknas.
Edit: saknar dock en whiteboard för att kunna skriva upp de brillianta idéerna som dyker upp på småtimmarna (även om de inte kan ses som det dagen efter )
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 968 inlägg
För att skriva upp idéer föredrar jag en hög vita a4 papper, eller mobilen. Då kan man ta med sig idén in till soffan och skissa vidare
Medlem
· Västerbotten
· 885 inlägg
Ett omöjligt projekt med verktyg är när man delar dessa med någon annan som inte delar samma ordnignssinne. Ditt konstverk på väggen eller grupperingen i alla lådor hamnar istället på någon arbetsbänk och du får lägga ner minst 1 timme på att leta upp och sortera allt igen.
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 809 kr inkl moms
Läs mer
Sen är det rätt stor skillnad på verktygsförvaring där man utför jobbet vid förvaringen, eller om man alltid tar in dom på olika ställen i huset eller i trädgården. Jag tycker diverse mindre verktygslådor i tyg är bra, med en stor öppning i mitten. Då kan man ta med sig saker ut och in lite osorterat. Dubbletter är dock viktigt att ha, hammare, kofot, tumstock, mängder med pennor. En del blir kvar inne och annat kommer på plats ute. Ute finns backar med olika teman, måla, riva, bygga, vvs, el, kakel. I dessa hamnar en hel del material också... Tror stök är oundvikligt, men lite enkla grundregler är bra för oss, enklare regler = enklare att lägga tillbaks = man gör det oftare
Produkter som diskuteras i tråden