M Mellanbarn skrev:
Och instruktionen
[media]
Olika spolknapp mem samma under locket
Följde videon och det funkade prima!

Det läcker inte igenom längre och det rinner kanonbra! MEN en ganska stor detalj är att det nu aldrig slutar rinna vatten. Det är som att flottören inte stänger av vattnet när den flyter upp. Vet någon här på rak arm vad det kan vara? Jag får skruva upp och kolla igen och se om jag kan hitta felet själv

Jag löste det! Den nya gummipackningen till flottörventilen funkade typ inte riktigt, så fick behålla den gamla som ändå fortfarande var i bra skick. Gjorde rent lite och nu funkar det kanon. Tack för all hjälp!

B byggahauset skrev:
Följde videon och det funkade prima!

Det läcker inte igenom längre och det rinner kanonbra! MEN en ganska stor detalj är att det nu aldrig slutar rinna vatten. Det är som att flottören inte stänger av vattnet när den flyter upp. Vet någon här på rak arm vad det kan vara? Jag får skruva upp och kolla igen och se om jag kan hitta felet själv
Vissa toaletter har en liten nål som går genom ett gummimembran. Det är ett mirakel hur en sån konstruktion kan funka. Jag har pillat med det och allt måste vara tiptop för det ska funka. Det kan åxå vara så att flottören måste längre upp, det finns ett översvämningsskydd, när vattnet når en viss nivå så rinner det ned i toan. Då kan man böja armen eller ofta är den en justering så att fottören inte måste lyftas lika högt för att stänga av... Tror det finns bra filmer på detta åxå... Verkar finnas ett par grundkonstruktioner för toaletter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.