Hej!
Upptäckte att tvättmaskinen börjat "kvittra" vid centrifugering i videon 1600rpm vad kan det vara för nåt som behöver åtgärdas? Remmen är bytt för ca 2 år och maskinen är 9 år gammal f.ö.
Bosch serie 8 WAW32569SN
Upptäckte att tvättmaskinen börjat "kvittra" vid centrifugering i videon 1600rpm vad kan det vara för nåt som behöver åtgärdas? Remmen är bytt för ca 2 år och maskinen är 9 år gammal f.ö.
Bosch serie 8 WAW32569SN
hör inget kvitterJassobo skrev:
men något lager i motor kan det vara
häng av remmen och snurra på motoraxeln och trumhjulet separat
Provade snurra på trumman igår efter programmet var klart inget oljud då men får väl prova hänga av remmen och se om jag lista ut varifrån det kommer när jag orkar demontera baksidan igen.returen skrev:
Såg f.ö. att Bosh ger 10 års garanti på deras Bosch motor Eco Silence Drive då är ju egentligen den stora frågan om nu detta anses gå under garanti om det är motorn som ger ifrån sig ljudet.
Redigerat:
ja det gäller ju att man kollar dettaJassobo skrev:
Provade snurra på trumman igår efter programmet var klart inget oljud då men får väl prova hänga av remmen och se om jag lista ut varifrån det kommer när jag orkar demontera baksidan igen.
Såg f.ö. att Bosh ger 10 års garanti på deras Bosch motor Eco Silence Drive då är ju egentligen den stora frågan om nu detta anses gå under garanti om det är motorn som ger ifrån sig ljudet.
Klicka här för att svara