Ja precis så som du skrev ang köket har jag tänkt också. Men det var då jag började fundera på om inte kyl/frys hamnar lite för långt från matbordet?

Och ang garaget så är grejen den att vi gärna vill ha en utgång till terrassen där bakom garaget. Det är söderläge nämligen. Så vi har nog tänkt ha garaget fristående istället.

Okej slänger upp en bild på övervåningen. Flyttas trappan ner kan man ju inte ha sovrummet där under trappan som det är nu. Tänkte att vi då ska ha badrum där istället så att man kan ha dusch i utrymmet som skapas. Då behöver inte ingången till badrummet vara precis utanför "vårt" sovrum heller. Vi vill ha plats för dusch, badkar, toa och dubbelhandfat i badrum.
Klk är båda två gränsfall för stora. Där kan man gärna ta lite yta till något annat vid behov.

20160705_200948.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Namnlös.jpg
Skapa konto

Där är en otroligt vackert ihoppaintad bild på hur ni annars kunnat planera ovanvåningen. Allt för att bli av med så mkt döyta som möjligt aka hall/korridor :)

Tack för din fina ihop-paintade bild =) Har aldrig tänkt att man kan ha badrummet så. Blev ju redan mycket bättre! =)

BirgitS
Ungefär så här ser min svägerskas kök ut och jag tycker det har varit väldigt lättjobbat och känts nära till allt när vi har varit där och lagat mat.
2.png
Skapa konto

Den arbetsyta som används mest är den till höger om hällen, där lägger man det som man plockar från kylen och ska till hällen eller till matbordet. När man har skalat potatisen eller sköljt grönsakerna bara vänder man sig om och lägger det till höger om hällen och sen står man där och skär.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.