Alfredo Alfredo skrev:
Kan något liknande vara ett alternativ?


[bild]

Den så kallade kontorsstolen som du länkar till i första inlägget skulle i alla fall jag inte vilja sitta i sisådär 1,5 vecka per vecka om du fattar...
De där är skitfula samt de rör på sig och sliter golvet. Brorsan hade exakt en sådan i sitt pojkrum på ett vitvaxat golv precis som vi har. Vaxet lossnade. Sedan löser det inte att vanliga kontorsstolar är för odesignade
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Stefans ovan har ju det mesta i funktionsväg. Inte jättestilren dock.
Ska man vara krass så har din rygg inga ögon... ;)

Jag satt mycket förut, och har en Kinnarps 9000 på jobbet.... Nu är det heltid hemma med, och jag köpte en enklare stol från Ikea, med lägre rygg, och jag klarar inte att sitta lika länge alls...
 
H
Orginaldesignen av stefans stol kommer väl från charles & ray eames. Tror de är herman miller som tillverkar dem. Riktigt snygga!
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ska man vara krass så har din rygg inga ögon... ;)

Jag satt mycket förut, och har en Kinnarps 9000 på jobbet.... Nu är det heltid hemma med, och jag köpte en enklare stol från Ikea, med lägre rygg, och jag klarar inte att sitta lika länge alls...
Tränar du ryggen?
 
H halj skrev:
Orginaldesignen av stefans stol kommer väl från charles & ray eames. Tror de är herman miller som tillverkar dem. Riktigt snygga!
Jo den jag länkande från Svensson. Kanske får bli den, om det går byta till tassar.
Jag drog mail till svensson och frågade vilken butik den finns att provsitta. Tycker inte den är superstilren, men bättre än vanlig kontorsstol
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det är orginalet, jag fick nöja mig med en simpel efterapning.
[länk]
Jag vill nog ha originalet isåfall. Ska kolla om Svensson har den på plats. Men som sagt. Måste gå byta hjulen till tassar det är svinviktigt.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tränar du ryggen?
Troligen för lite... Men jag har övergått till att stå upp istället, det funkar mycket bättre för mig...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Troligen för lite... Men jag har övergått till att stå upp istället, det funkar mycket bättre för mig...
Jo, saknar mitt ståbord på kontoret. Men har inte plats för det tyvärr.
 
H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo den jag länkande från Svensson. Kanske får bli den, om det går byta till tassar.
Jag drog mail till svensson och frågade vilken butik den finns att provsitta. Tycker inte den är superstilren, men bättre än vanlig kontorsstol
Missade det.
Tänker du själva spindeln (benen)? Vet inte om det finns någon modell med vanliga ben eller med ben liknande din gamla stol.
 
C cpalm skrev:
Skojar du Anders? Klart du skall ha nåt sånt här:
Lite väl minimalistiskt kanske. :thinking:Finns den med tassar?
 
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min kontorsstol, svinsnygg 30 år gammal har börjat ge upp :/

Skulle behöva en, har ni tips? Sambon gillade denna, men tycker den ser för fluffig ut :p

[länk]
Här är jag på din sida, den ser för fluffig ut. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Modern kontorsstol i trä och svart med svängbart stjärnformigt underrede.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.